• okt2006

Oktober 2006 - tråd 4

Hoppas ni hittar hit allihop!

• Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 4
  • caprea

haha =) så du har inte bestämt klänning än hlr? Jag ska göra ett sista försök idag att hitta en.... wish me luck...

• brud0610

Idag är det 4månader kvar för oss som ska gifta sig den 7oktober och det innebär även att vi kan lämna in hinderprövningen. hihi

• TissTass

Just det ja, den är det dags för också..

caprea: Egentligen ska vi bara ut och kolla vad för klänning och tyg som passar bäst på mig, mamma ska sy min klänning. :)

Nu har jag lagt upp ett par bilder på inbjudningarna på min blogg:
    missgraphic.blogspot.com/

• aircondition

Viktualia: Lokal för vigsel och fest är bokad, liveband klart, vigselförättare klart...men det var väl i stort sett det. Sedan är ju det mest klart så långt att det finns planerat, som inbjudningarna, festprogram, mat, dryck, kläder.......

• chai

TissTass
    Riktigt snygga inbjudningar... och webbsidan var inte dum den heller...

Själv håller jag på att tillverka inbjudningskorten därhemma... och dum som jag är så tillverkar jag både kort och kuvert, så det är en del kvar att göra... har gjort en tredjedel, men det går förhållandevis kvickt när man väl tar sig tid...

inlagan får vänta lite till, tills vi fått festlokalen klar... brukar vara bra att skriva med den i inbjudan ju

• TissTass

chai: Tack så mkt :D

Ja, när man sitter där å pysslar så undrar man ju ibland va fasen man gett sig in på.
    Hjärtanen som är på omslaget var nog de jobbigaste att sitta och plutta ut varje droppe..

Tanken är ju att det ska vara likadant på vigselprogram, festprogram och tackkort..va fasen har man gett sig in på egentligen :S

• aircondition

Ni som håller på med program:Hur sätter ni ihop sidorna? Läste nå´n tråd om att sy ihop på maskin. Provade det igår, ser inte allt för snyggt ut, tycker jag. Någon som har ett bra tips?

• caprea

wohooo!!! verkligen 4 månader kvar idag!!! Galet va tiden går... och jag tror att jag valt klänning nu...

• okt2006

Ja, tänka att man kan skicka in hindersprövningen nu! Har alltid tyckt att det var så långt kvar tills dess...

TissTass. Inbjudningarna och hemsidan var kanonfina! Förstår att det varit en hel del pill med det.

• chai

aircondition

har inte kommit till programmen än, men de alternativ jag ser till att sätta ihop dem är:

* häftapparat (inte så snyggt, och ganska tråkigt, men enkelt och det är nog så det bli om man beställer från tryckeri)

* Sy (fast jag skylle nog sy för hand från början, maskin känns fel)

* göra hål och sätta ihop som om det var en pärm (kan bli fint med sidenband genom hålen tex)

* inte sätta ihop riktigt utan bara binda ett band eller liknande i vecket så att säga (hoppas du förstår vad jag menar, kan nog se ganska snyggt ut, men det blir lite mer lösblad av det och det kanske inte passar...)

Svar på tråden Oktober 2006 - tråd 4