Oktober 2006 - tråd 4
Hoppas ni hittar hit allihop!
Hoppas ni hittar hit allihop!
Hur många av er brudar kommer att åka på bröllopsresa i oktober?? Vi kommer förmodligen inte göra det, men vi har ändå funderat på att vi kanske vill vara lediga några dagar efter bröllopet för att smälta alla intryck. Någon som har tips på något mysigt stället i Sverige att åka till, eller kanske någon storstad i Europa som är okej i slutet av oktober.
Vi hade gärna velat åka på bröllopsresa till New York i oktober, men pga att vi bägge har nya jobb alternativt pluggar, så funkar det inte. Vi sparar vår N.Y.-resa till oktober 2007 och kanske åker på spa istället.
Oh oh oh! Inbjudningarna går ut i dag...*spännande* Hoppas allt blivit rätt nu bara...
Nu är det bara val av buffémat som ska till med restaurangen (vi ändrade oss från trerätters till buffé...):)
Hoppas ni får en solig helg allihop!
Kram,
IOR1, vi var på en helt underbar liten smekmånad, tre nätter i Florens i slutet av april! Hur härligt och romantiskt som helst!
För flera år sen var jag i den delen av Italien i november, då var det typ 23 grader på dan men svalare på kvällen!
jag har också skickat iväg inbjudan! Det är ganska roligt, det är flera som hört av sig och grattat men inte alls dem som jag trodde skulle kasta sig på telefonen först... :-/
imorgon ska jag prova klännning och så ska jag passa på att skicka iväg Hindersprövningen och börja kryssa för svarslistan på vilka som kommer. *myser*
Du är ju en klippa Ängla! Har svar på allt man undrar och funderar över. Tur att du hänger kvar här hos oss :) Florens lpter härligt, ska genast surfa in och leta efter reseförslag.
IOR1, vad rar du är! Bara glad om jag kan hjälpa till...
Lycka till med letandet av resa!
Hej!
Vi ska åka på bröllopsresa, veckan efter vårt bröllop (den 28:e) är ju veckan när skolorna brukar ha lov innan Alla Helgon, alltså lär det inte kännas för mysko att dra iväg. Vi hoppas på sol och bad, Kap Verde är ett alternativ hittills. En veckas charter helt enkelt! Nån flådig "en gång i livet"-resa blir det dock inte...drömmen var tre veckor i Sydafrika.. men det får bli nån annan gång.
Viktualia, vad menar du med att det inte känns för mysko att dra i väg?
Kap Verde låter helt fantastiskt!
Med mysko menade jag att det känns naturligt att ta ut semester då, eftersom det är skollov och sånt. Mitt jobb liknar konsultbranschen väldigt mycket och det kan vara svårt att ta semester när det inte är "lågsäsong" dvs uppdragsgivarna har semester själva.