• Davina

Norrbottens-brudar, var är ni?

Halloj allihopa!

Tänkte mest höra mig för vilka andra norrbottensbrudar det finns här.

Själv skall jag gifta mig med min blivande den 15 Juli i Gammelstads kyrka i Luleå.

Vilka är ni andra? var ska ni gifta er, ha festen osv.

• Svar på tråden Norrbottens-brudar, var är ni?
  • Davina

Ingen aning om Domkyrkan. Jag ringde till Gammelstads kyrka för en månad sedan och då hade de två lördagstider kvar på hela sommaren.
    Så vi gifter oss på en torsdag istället.

• Juli 06

Hej, vi ska gifta oss den 29/7 i Domkyrkan
    och vi har fullt upp med planeringen.
    Hur går det för er andra?

Brud 79: har det löst sig för er med kyrka?

• Bruden79

Juli 06- vi har fått en tid i domkyrkan, det blir den 12 augusti. Var inte alls så bokat som jag trodde, kunde tom välja mellan olika helger både i juli och aug så det var ju bra!

JAg planerar också för fullt just nu. Har du skickat ut inbjudan ännu? Vi står i valet o kvalet på om vi ska ha festen utomhus (i tält) och därför kommer jag inte iväg med inbjudningarna.

• Juli 06

Nej vi avvaktar med inbjudningarna tills i slutet på april, däremot har vi skickat ut ett "save the date kort" till bröllopsgästerna.
    Jag är med barn så därför har vi skjutit på det hela. Tanken är att vi ska både gifta oss och ha dop samtidigt.

Vad mysigt med utefest, ska ni vara på något speciellt ställe?

• Davina

Jag är också gravid, men kommer att gifta mig med mage under klänningen. Det blir i v 25 ungefär om jag har räknat rätt.

Just nu mår jag så illa att jag inte riktigt har orkat tänka på bröllopsplaneringen desto mer. Försöker mest ta mig igenom dagarna utan att kräkas allt för mycket.

• MiaVinterbrud

Blivande fru A.H

Skrev just världens inlägg, sedan dog datorn...så nu får jag skriva igen :(

Vi har dumpat jukkasjärvi...dels för att kyrkan bara tar 40-50 pers, man kan bara gifta sig mån-tors, och vigseln kan börja först 17.00...den fria viljan som jag tror på fick en törn...

Nu blir det ett sommarbröllop juli -07 istället :)

Jag har inte kollat klänningarna än, eftersom det plötsligt är ännu längre tid kvar till bröllopet, men jag var på Collection och fick en hel del goda råd ang. trycksaker :)

Jag kommer från Piteå, och planerar att flytta upp igen så snart som möjligt. Trivs inte riktigt i Uppsala.

Har varit en del i småland (Växjö)och måste säga att jag älskar det stället, påminner lite om norrbotten :)

Vad fick du se av den underbara staden Piteå när du hattade runt med svärfar?

• Juli 06

Davina, när ska du gifta dig?
    Jag kan förstå din känsla av orkeslöshet för min del har det varit detsamma men av andra orsaker. Jag har varit sjukskriven sdan januari men jag har bara inte orkat med några planer och nu börjar det kännas som att vi måste ta itu med detta.
    Men det känns lugnt ändå och jag tycker att jag har koll på läget : )

• Juli 06

Ser nu att du är trådstartare och datumet finns där

• Davina

Juli 06:

Jag skall gifta mig den 13 Juli, i Gammelstads kyrka, med fest på Meldersteins herrgård efteråt.

Det känns jättebra att vi bokade Melderstein, så vi slipper göra så mycket själva.

• MiaVinterbrud

Blivande fru A.H:

Du vet väl att det är bröllopsmässa på norrlands nation på söndag?

Svar på tråden Norrbottens-brudar, var är ni?