• Davina

Norrbottens-brudar, var är ni?

Halloj allihopa!

Tänkte mest höra mig för vilka andra norrbottensbrudar det finns här.

Själv skall jag gifta mig med min blivande den 15 Juli i Gammelstads kyrka i Luleå.

Vilka är ni andra? var ska ni gifta er, ha festen osv.

• Svar på tråden Norrbottens-brudar, var är ni?
  • Nyckelpiga

Aug2006...det är alltid knepigt att bestämma sig. Jag lider iaf ofta av beslutsångest. Fast frisyren kanske beror lite på vilken klänning man ska ha....

• Davina

Åh, jag är så glad.

Förra helgen åkte M2B och jag till Råneå för att titta på kyrkan invändigt, och vi blev båda lite besvikna... Kyrkan var väl visserligen fin, men eftersom den var så annorlunda, där man går in från sidan istället för bakifrån så kändes det inte riktigt rätt. Dessutom var det lite lågt i tak tyckte jag.
    Så vi åkte direkt därifrån till Gammelstad igen och tittade på kyrkan, och kände båda två att det trots allt är där vi vill gifta oss, så jag ringde pastorsexpeditionen igår och idag fick jag veta att de skulle göra ett undantag för oss och viga oss på den torsdagen vi valt.
    Så idag är jag jätteglad! Nu känns allt äntligen rätt!!!

• Nyckelpiga

Vad härligt Davina, gläds med er! Det är alltid skönt när man kommit fram till ett beslut...speciellt om det känns rätt. Vad bra att de kunde tänka sig att göra ett undantag.

Kanske ska fira med en semla...nu när det är semmelpremiär och allt.

• gumman_80

Någon härinne som har tips om vart man kan spendera bröllpsnatten i Luleå med omnejd? :)

• aktuelle

Hejhej, här är en till som gifter sig i gammelstad i sommar :D Var ett självklart val då vi båda är från sunderbyn :) Funderar också var man ska ta vägen, dels festen men också bröllopsnatten :S

• Brudjuli15

Vad roligt Davina. Vi ska ju som jag skrev tidigare gifta oss på lördagen den 15e juli. Det enda som jag tyckte var dåligt med Gammelstad, som ni kanske redan vet, är att de ska renovera kyrktornet under den tiden. Vi visste inte om detta när vi bokade men vi fick hem en lapp. Då vi inte ska fota oss utanför kyrkan har det inte så stor betydelse, men lite trist är det.

Vi ska spendera natten på stadshottellets svit. Det var inte billigt :o( men det blir nog mysigt.

• Nyckelpiga

Kul med ännu fler norrbottningar! Detta med var man ska ha bröllopsnatten är knepigt....sällan man har sovit över på hotell på hemorten (Luleå). Inga erfarenheter mao.

Festlokal är nog mkt beroende på om du ska ordna catering, mat själv eller köpa hela paketet där ngn anordnar. Tips på lokaler man kan hyra och ordna mat själv, catering : Ebeneser, Rutviks byagård, Kallax bygdegård, Björsbyns byagård, Kronan - antingen restaurangen och "gyllenvåning". Sedan finns det ju en massa andra bygdegårdar runt omkring i Luleå (se Luleå kommuns hemsida). EFS Sundet finns oxå i Gäddvik - vet ej så mkt om dem däremot. Ormberget - restaurang. Vet inte heller vad som gäller där. Andra ställen som kan tillhandahålla lokal + mat: Kronan - Thomas kök och catering, Margaretas Värdshus, Brändön konferens, Melderstein Herrgård (utanför Luleå), Jopikgården - Hindersön, Stadshotellet i deras festvåning. Här var ngra förslag mao.

Lycka till med jakten på festlokal!

• Nyckelpiga

Smileysarna, var ej tänkta där - kom automatiskt av ngn anledning. Måste ha skrivit ngt klurigt. Parentes och punkt el ngt dylikt.

• Gumsestumpan

Efter att ha läst Davinas inlägg om Råneå kyrka blev jag lite tveksam för jag vill komma in bakom gästerna. Nu har jag pratat med prästen och det var ok att gå in genom dörren bakifrån. Det skulle bli lite ovant för vaktmästaren men det skulle gå att ordna... Det känns skönt! Det skulle vara jobbigt att ändra kyrka när vi redan har skickat ut inbjudningskorten!

• Bröllopstokiig

Aug2006:

Visst var kyrkan fin! Det var inte det som var problemet och prästen sa när vi pratade med honom att det finns de som kommer in bakifrån istället.
    För våran del så var det mer en magkänsla som tillslut avgjorde. Vi har alltid föreställt oss att vi skall gifta oss i gammelstads kyrka, så när vi åkte dit efter att ha varit i Råneå så föll allt på plats så att säga.
    Det var inget fel på Råneå kyrka, det var bara inte 100% rätt för just OSS.

Ert bröllop blir säkert jättebra!

Svar på tråden Norrbottens-brudar, var är ni?