• Davina

Norrbottens-brudar, var är ni?

Halloj allihopa!

Tänkte mest höra mig för vilka andra norrbottensbrudar det finns här.

Själv skall jag gifta mig med min blivande den 15 Juli i Gammelstads kyrka i Luleå.

Vilka är ni andra? var ska ni gifta er, ha festen osv.

• Svar på tråden Norrbottens-brudar, var är ni?
  • Brudjuli15

Hej Annaonicke va roligt att ni också ska gifta er i Gammelstan den 15 Juli. Som jag skrev tidigare ska vi också det :)

• Annaonicke

Hallå igen!
    vi har nog kommit ganska långt i planeringen...
    Men nog är det kvar en del än..
    Ska nån av er ha egen ingångsmusik i kyrkan i Gammelstad alltså...jag tänkte om nån hade pratat med någon kantor om det.

• Blivande fru A.H

MiaVinterbrud:

Säger byn Hamptjärn dig något?

• Davina

Vi skulle ju också gifta oss i Gammelstad den 15 juli från början... men sen ville vi vara på Melderstein så då gick inte det, utan vi gifter oss på torsdagen den 13 Juli istället.

Vi har inte alls pratat om ingångsmusik eller någonting. Jag fick uppfattningen att prästen skulle ringa oss två veckor innan och prata om det hela. Är det först då man får säga vad man skall ha för musik och så? Känns lite tajt inpå...

Inte för att vi har bestämt något ännu.. men ändå.

• MiaVinterbrud

Blivande fru A.H:

Japp, min familj brukar fiska där :) Men jag ska vara ärlig och säga att jag inte har full koll på vilken som är vilken av tjärnarna i Svensbyn...finns ju en del :)

Kolla med din blilvande om han känner någon Rasmussen i Rosvik :)

• mezzodiva

MiaVinterbrud:
    Tack för ditt välkommen!
    Piteåbrudar: Vilken frissa rekommenderar ni i Piteå?
    mvh M.

• MiaVinterbrud

mezzodiva:

Jag har hört att många är nöjda med Hårstudion, ligger i Småstaden. Kolla på www.harstudion.se

• Davina

Idag åkte vi till Cinderella i Piteå och provade kläder till sambon och bestman! Jag trodde att det skulle gå relativt fort, men det fanns ju hur mycket som helst att välja mellan. Tillslut bestämde vi oss iallafall och de kommer att vara jättefina på bröllopsdagen.

Men snabbt gick det inte. Det tog nästan tre timmar innan killarna hade provat färdigt.

Själv hann jag inte prova något alls.

• turran

Hej!
    Är ny här på bröllopstorget! Vi ska gifta oss om ca ett år uppe i Luleå, men tänkte redan nu börja samla lite info och idéer. Vad har ni för tips på lokal där man kan ta med egan alkohol?
    /T

• Davina

Vi skall ha bröllopsfesten på Meldersteins bruksherrgård utanför Råneå. Dit får man ta med sig egen dryck. det är jättefint där.

Annars finns ju alternativ som Bygdegården i Kallax-by.

Svar på tråden Norrbottens-brudar, var är ni?