• Davina

Norrbottens-brudar, var är ni?

Halloj allihopa!

Tänkte mest höra mig för vilka andra norrbottensbrudar det finns här.

Själv skall jag gifta mig med min blivande den 15 Juli i Gammelstads kyrka i Luleå.

Vilka är ni andra? var ska ni gifta er, ha festen osv.

• Svar på tråden Norrbottens-brudar, var är ni?
  • Jenny79

Vi hyrde en kock från Piteå som var superduktig och mycket(!) prisvärd!

• Nyckelpiga

Välkommen Jenny79...ju fler tips desto bättre! Jenny79, hur många var det på det bröllopet du var på i Melderstein?

Var hade ni själva er bröllopsfest? Ngt du skulle ha gjort annorlunda idag? Fler tips?

• Gumsestumpan

Davina:
    Jag har tittat lite på menyn och jag har fastnat för en förrätt och en efterrätt men inte varmrätt. Jag har mailat och frågat om mer tips men har inte fått svar än. Renstek lät gott men jag vet många som inte tycker om det...

Jag kommer inte ihåg vilken förrätt och efterrätt jag tyckte bäst om och jag är mitt i en flytt till Stockholm så pappret är nedpackat och skickat. Sedan har jag ju en sambo som säkert också vill tycka till men han flyttade redan i januari så det har varit mest jag som planerar och så får vi diskutera mer sen när vi är på samma ställe...

Jag har skickat ut inbjudningarna. Jag gjorde de själv av material från Panduro. Jag skulle ner till Stockholm så då passade jag på att köpa där. Jag blev lite besviken, jag trodde de skulle ha mer men jag hittade till slut så jag blev nöjd.

Jenny79:
    Tack för tipsen! Ska föra vidare till våra toastrar...

Davina:
    Hur ska ni ta er från kyrkan till Melderstein?

• Davina

Vi har inte alls hunnit tänka på transporten mellan kyrkan och Melderstein ännu. Visst vore det väl kul med en lite finare bil, men samtidigt så känns det som att jag med tajt budget heldre lägger de pengarna på annat än en biltur. Så jag vet inte ännu.

Vi tänkte också på det där med bordplaceringen i Melderstein, men han som visade oss runt sa att det var jättebra att sätta barnbordet närmast väggen i det inre rummet, och eftersom vi kommer att ha ganska många gäster så får det bli så.
    Vi får se till att vi tänker på det helt enkelt så att inte de gäster som sitter där blir "utanför".

Angående material till inbjudan, så var jag igår och tittade på akademibokhandeln, men hittade inte något där heller.
    Det lutar just nu åt att använda en jättesnygg tapet som jag hittade på Spektrum istället tillsammans med vitt papper.

• Victory

Jag ska precic börja med inbjudnignarna men jag hade också svårt att hitta papper. Tänkte åka till Luleå och kolla men det blev inte av (kanske ingen större förlust då ni säger att det inte finns så mycket där). Här i Piteå var det Duvan som hade mest och bäst och där hittade jag ett helt underbart papper! Tyvärr hade de inte tillräckligt mycket men jag köpte allt de hade och hoppades hitta mer någon annanstans. Efter lite letande hittade jag pappret på Bokia i Skellefteå! Det fanns kuvert i samma färg. Det är crémefärgat och skimrar i pärlemor. Det kommer att bli såååå bra !!!

Angående färgtema så har vi valt créme, beige och lite plommonlila inslag.

• Jenny79

Jag är inte säker på hur många det var på Melderstein men mellan 60 och 70 skulle jag gissa. Vi hade vår fest hemma i skolans gympasal. Tog ner hemska gardiner och sånt och fixade till den. Det blev bra och allt gick som smort! Kan faktiskt inte komma på nåt som jag skulle göra annorlunda.

• Nyckelpiga

Tack för svaret jenny79.

Blivande brudar - har ni bestämt er för hur brudbuketten ska se ut? Och var ska ni göra brudfrisyren? Tips på ngn som är bra på uppsättningar?

• Gumsestumpan

Jag har bestämt mig hur blombuketten ska se ut. Jag ska ha röda rosor med pärlor och stjärngräs och murgröna. Hår och smink ska Cissi på Huvfudsaken göra. Jag har blivit rekommenderad henne.

• Nyckelpiga

Aug2006 - Jag har oxå hört att hon är bra. Har du funderat på frisyren? Kommer du att göra en provuppsättning? Har du hört dig för kring kostnaden?

• Gumsestumpan

Nyckelpiga:
    Åh, det är svårt med frisyren! Ibland vill jag ha en strikt uppsättning och ibland så vill jag att lockar ska hänga ner... Jag hoppas på tips och idéer av Cissi. Jag har bara bokat tid men det är tänkt att vi ska träffas innan och komma överens om vad jag vill ha. Då kanske det blir en provuppsättning, jag vet inte. Jag ska höra av mig när jag vet att jag ska vara i Luleå. Priset jag har fått är max 2500 kr men det beror på hur jag vill ha det.

Svar på tråden Norrbottens-brudar, var är ni?