• Davina

Norrbottens-brudar, var är ni?

Halloj allihopa!

Tänkte mest höra mig för vilka andra norrbottensbrudar det finns här.

Själv skall jag gifta mig med min blivande den 15 Juli i Gammelstads kyrka i Luleå.

Vilka är ni andra? var ska ni gifta er, ha festen osv.

• Svar på tråden Norrbottens-brudar, var är ni?
  • MiaVinterbrud

Davina

Om du funderar på Norrlands Nation så ligger det i Uppsala :)

• Davina

men ååååh. det var ju alldeles för långt bort.

• Blivande fru A.H

MiaVinterbrud:

Jag vet att det är bröllopsmässa då men tyvärr är jag i Luleå och hälsar på svärföräldrarna :)

Jag har sett Svensbyn! Stora metropolen i Norrbotten :) Det är fint där tycker jag. MEn jag vet inte om jag kan hålla med om att Växjö är likt Norrbotten, hmmm... det säger jag nog bara för att jag kommer från Kalmar-hållet och inte inlandet.

Kommer din blivande från Piteå också? Det kanske du har nämnt tidigare förresten, minnet är kort ibland.

Vad synd att det inte blir Jukkasjärvi! Det hade varit coolt. Såg ett program på TV, ett resemagasin, där de visade lite bilder från Tannforsen i Jämtland. Jag har bara varit där sommartid men vad underbart det såg ut med alla snögrottor! Det skulle vara så underbart att gifta sig där! Nu har tyvärr mamma börjat oja sig inför resan till Luleå nästa vinter, för vi har bestämt att det mest troligt blir i Luleå som bröllopet hålls. Kan vi hitta en kyrka och lokal i Uppsala till påsk så hinner vi kanske gifta oss redan i höst, men det ser mörkt ut än så länge. Sen vill vi ju ha ett vinterbröllop. Jag tycker nog att gästerna får rätta sig efter de som bjuder, inte tvärt om. Passar det inte behöver man inte komma. Är jag egoistisk som tänker så? När jag sa detta till mamma så sa hon "den dagen den sorgen" Då blev jag lite arg och sa att jag hoppas att den dagen jag gifter mig är en glädjens dag och inte en sorgens...

• MiaVinterbrud

Blivande fru A.H:

Oj! Jag förstår om du blev ledsen när din mamma sa så! Min mamma är mest besviken för att bröllopet inte blir i Jukkasjärvi :)
    Men ju mer jag tänker på det ju mer vill jag ha ett sommarbröllop...känns på något sätt mer praktiskt...

Klart att du ska bestämma hur du vill ha det! Du kommer aldrig att kunna göra alla nöjda. Så är det bara.
    Det är din dag och vill någon komma och bestämma kan de fixa en egen fest ett annat datum ;)
    Min bror är orolig för att vi kommer att gifta oss i Uppsala, för han ids inte åka ner, så självklart har jag sagt åt honom att vi gifter oss här nere ;)

Åhhh...lyckos dig som får åka upp till norr :) Kommer svärfar från Svensbyn? Min bror bor där och jag har vuxit upp i närheten :)

Min blivande kommer från Rosvik, en by mellan Luleå och Piteå.

• Blivande fru A.H

MiaVinterbrud:

Det vet jag vad det ligger för min fästman känner folk därifrån! Får jag fråga i vilken ålder ni är? Jag är 26 (snart) och han är snart 29.

• mezzodiva

Hej! Jag gifter mig förmodligen i Gunnarsbyn men kommer från Piteå och bor just nu i Chichester, UK med min blivande. Mvh M.

• Annaonicke

Halloj!

Jag är också från Luleå och gifter mig i Gammelstan den 15 juli...

• MiaVinterbrud

Blivande fru A.H:

Världen kan vara bra liten! Min blivande är förr -78 och jag -79. Vi måste nosa reda på gemensamma bekanta! :D

mezzodiva:

Välkommen! Kul med fler brudar som kommer från Piteå :D

• MiaVinterbrud

Annaonicke:
    Kul att vi blir fler här :)
    Har ni kommit långt i planeringen?

Svar på tråden Norrbottens-brudar, var är ni?