• Davina

Norrbottens-brudar, var är ni?

Halloj allihopa!

Tänkte mest höra mig för vilka andra norrbottensbrudar det finns här.

Själv skall jag gifta mig med min blivande den 15 Juli i Gammelstads kyrka i Luleå.

Vilka är ni andra? var ska ni gifta er, ha festen osv.

• Svar på tråden Norrbottens-brudar, var är ni?
  • MiaVinterbrud

Jessie76
    Välkommen och kul att du hittade oss :)
    Hur långt har du kommit i planeringen?
    Vi kommer att gifta oss sommaren -07, så vi har vad som känns som ett liv på oss att planera allt! Kan dock slå vad om att jag står med superpanik om ett år ;)

• Bröllopstokiig

Hahaha... Jo jag gissar att det alltid blir så hur långt man än är i tid

Vi ska gifta oss 29/7 i Gammelstad. Kommer att åka häst och vagn till byagården i Björsbyn där vi har buffé och dans till ett litet band.
    Inbjudningar har gått ut och vi har o.s.a 1/5. Jag gjorde inbjudningar själv i InDesign och skrev ut på papper från Akademibokhandeln (svagt svagt gulrandigt papper) knöt tunna silverband runt och stämplade med silverstämpel från Panduro. Satte i silvergrå kuvert och ett guldlack sigill.

Vi har tänkt ha vita linnedukar med gråa "löpare" - vi har tänkt lägga dom tvärs över bordet, ni vet så dom som sitter mittemot varandra har samma duk (hmmm ). Kollade här och fick tips om Sizoflor och tyckte det var jättefint, men då var vi på Ikea i kungens kurva i helgen och då hittade jag ett typ panellängdstyg som såg exakt ut som Sizoflor! 3 meter för 49 kronor...
    Hur långt har ni andra kommit då?

• Jessie76

Tack för välkomnandet förresten

• Davina

Välkommen Jessie76!

Svårt att säga hur långt vi har kommit. Vi har planerat en massa, men har inte så mycket spikat ännu egentligen.

Har beställt material till inbjudningskorten häromdagen från Panduro, och skall göra dem och skicka i väg dem så fort materialet kommer.

Vi skall ha festen på Melderstein, och de fixar med dukning och sådant. Vill man ha dekorationer så får man fixa det själv.
    Någonting vill jag ju ha.. men jag vet inte riktigt vad ännu... Funderar på att baka hjärtan i smördeg att ha som servetthållare vid varje plats.
    Borden där är ganska smala, så det ryms inte så mycket dekorationer i mitten... får tänka ut något billigt och snyggt som är smalt.

Har ni förresten bokat frisör, fotograf och blommor ännu?

• aktuelle

gifter mig i augusti, har gjort klart inbjudningskorten, men inte skrivit klart innuti, de ska iväg i veckan :) lokal är bokad, mina kläder klara, men inte min blivandes.. har inte bokat frisör eller blommor o dyl än, vet inte riktigt hur jag ska göra... jag har klippt håret jättekort, tror jag ska ha så på bröllopet och då behöver jag ingen hjälp med håret. Kanske ska boka tid för sminkning, men jag har inte bestämt mig... funderar på att fixa det själv. Ngn mer som funderar på det?

• aktuelle

Bruden79 : min blivande är också född -79, jag är dock 85a

• Bruden79

aktuelle- jasså är ni båda luleåbor?

• MiaVinterbrud

Jessie76:
    Låter som att du kan känna lugnet ;) Måste vara skönt att ha så mkt klart!
    Själva har vi inte börjat boka och spika än, men vi har en klar tanke om hur allt ska vara.

• aktuelle

Bruden79 : jepps, båda från sunderbyn tillochmed :P

• Jessie76

Joo jag har ju en del klart, men det känns ändå som att man behöver "knyta ihop säcken" snart... Alltså inte ha allt klart men ändå få ihop det på nåt sätt..

Jag syr upp klänning (vet inte om jag skrev det tidigare), men håller på att gå ner i vikt, så sömmerskan ville inte börja "På riktigt" förrän det bränns så att säga.
    Frisör e klart det blir på Annelie´s hårdesign. Blommor har en av mina tärnor fixat nån florist hon kände som ska göra (billigt ).
    Fotograf trodde jag att jag hade klart men han svarar inte i telefon nu så.... Har ni några bra/billiga tips? Jag vill gärna ha någon som är med hela dagen och kvällen.

Mitt största problem just nu är skor. Eftersom man är en elefant (känns det som när man ska prova skor iaf ) så hittar jag inget... Tips där?

När gifter ni er andra? I år eller nästa?
    Har ni bestämt nå musik för in/utgång?

Svar på tråden Norrbottens-brudar, var är ni?