• Davina

Norrbottens-brudar, var är ni?

Halloj allihopa!

Tänkte mest höra mig för vilka andra norrbottensbrudar det finns här.

Själv skall jag gifta mig med min blivande den 15 Juli i Gammelstads kyrka i Luleå.

Vilka är ni andra? var ska ni gifta er, ha festen osv.

• Svar på tråden Norrbottens-brudar, var är ni?
  • Meddelande borttaget
  • Gumsestumpan

Hej!
    Här är en till norrbottensbrud. Vi gifter oss i Råneå kyrka den 11 aug och ska ha festen på Melderstein herrgård.

• Davina

Åh. här blåser förändringens vindar.

Vi har bestämt oss för att gifta oss på torsdag den 13 juli istället för lördag den 15:e!

Vi hade från början bokat G-stads kyrka och Kallax bygdegård (som visserligen är jättefin), men efter att ha gjort ett besök till Melderstein i helgen så har vi bestämt oss för att gifta oss i Råneå kyrka och ha festen på Melderstein efteråt. Så idag har jag bokat kyrka och festlokal igen och den här gången känns det helt rätt!
    Framförallt eftersom vi skall låta dem göra maten istället för att göra buffé själva som vi hade tänkt från början. Eftersom jag är gravid så känns det som att det blir nog så mycket med att göra bröllopstårtan själv ändå.

Det känns så bra!!

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Nyckelpiga

Välkommen till tråden aug2006! Kul med ännu fler.....

Låter som ett klokt beslut Davina...

Verkar som att Melderstein verkar vara ett populärt alternativt....det är ju onekligen fint! Aldrig varit in där dock, utan enbart sett utvändigt. Davina och aug2006 - har ni resonerat om priser med Melderstein, vad ligger de på? Vad ingår? Hörde också att de har ett kapell som man kan nyttja istället för kyrka. Ganska praktiskt transportmässigt dvs. Beror väl iofs på "mysighets"graden.

Hur har ni tänkt ordna med transporter od? Låta gästerna ordna detta själv eller ordna gemensam transport?

Har ni norrbottensbrudar förresten bestämt er redan vad gäller brudklänning - vad har ni valt för klänningar? Nyfiken!

• Norrbottensbrud 06

Det är så konstigt... har försökt skriva inlägg på denna tråd flera gånger men det går ju inte...testar igen??!! Vad gör jag för fel?

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Norrbottens-brudar, var är ni?