• Davina

Norrbottens-brudar, var är ni?

Halloj allihopa!

Tänkte mest höra mig för vilka andra norrbottensbrudar det finns här.

Själv skall jag gifta mig med min blivande den 15 Juli i Gammelstads kyrka i Luleå.

Vilka är ni andra? var ska ni gifta er, ha festen osv.

• Svar på tråden Norrbottens-brudar, var är ni?
  • Victory

Nyckelpiga:
    Några jag känner hade sin fest i Rutviks bygdegård. bara ett tips...

• Davina

Nyckelpiga: Vi har bokat bygdegården i Kallax byn. Den är jättefin i två våningar och dessutom har de rustat upp den nu så att den tydligen är ännu finare än när jag var där sist för tre år sedan.

Men vi har fortfarande funderingar på andra ställen.
    Melderstein är tydligen jättefint, men svårt att få tider på. Men eftersom ni gifter er först 2007 så är det säkert inga problem. Det var däremot dubbelt så dyrt på en helg jämfört med vardag, men om man hyr hela herrgården så ingår även de 15 rum som man kan sova över i, i priset.

Vi har massor kvar i planeringen. Har bara planerat en vecka
    Men det går framåt och igår köpte jag faktiskt servetter och ljus till bröllopet så då har jag hela två saker mindre att göra senare. hehehe.

• brud i norr

Vi ska gifta oss i piteå. Vigseln blir i Hortlaxkyrka och festen/middagen blir på doktors villan. Gifter oss den 17 juni 2006:)

• Victory

Brud i norr:
    Vad kul att det blir Hortlax kyrka! Jag är från Hortlax så den kyrkan kan jag ju utan och innan! Själv valde vi stadskyrkan eftersom vi nu bor i stan och jag tycker att den är så ljus och fin!

• Meddelande borttaget
  • Brudjuli15

Hejsan alla. Vi ska också gifta oss i Gammelstads kyrka i Luleå den 15 juli. Vi har bokat Rutviks bygdegård.

• Nyckelpiga

Vad kul att vi är en del norrbottningar här på BT i alla fall. Jag sitter hemma med en rejäl influensa, så det här känns som ett bra sätt att fördriva tiden just nu.

Tack för tipsen. Jag har hört talas om både Rutviks bygdegård och Kallax tidigare. Vi har som sagt inte bestämt oss än..utan ska kolla runt först på olika alternativ, vad de kommer att kosta osv innan vi bestämmer oss. Bra att veta att Melderstein snabbt kan bli uppbokat..undrar vad det kostar där dock. Ngn som vet? Davina och Brudjuli15 hur ska ni ordna med maten - catering eller laga själva? Hur många gäster?

Brud i Norr - dr villan är ju jättemysig, åt där med min blivande förra helgen. God mat dessutom.

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Brudjuli15

Vi ordnar maten själva. Vi kommer att ha buffé. Vi har bjudit 69 personer men än så länge har ca 40 svarat så vi blir mellan 40 och 70 personer.

Svar på tråden Norrbottens-brudar, var är ni?