• Fru Cinderella

Sommar 2007

Dags för en egen sommar tråd.. innan vi splittar månad för månad.

Vår månad är 26 maj.

Hur ser det ut för er?

• Svar på tråden Sommar 2007
  • Sanasol

Hihi, man får väl se om man får några ägg iår... :)

• Gerda

ja... jisses.... tror inte jag får nåt särskilt i år... :) Förra året överaskade Andreas med Pilgrim smycken, så jag får va nöjd i år med ;)

• lightfish

Åh, jag vill oxå ha påskägg...*avis* Fick dock en påskpresent förra året: en bok av svärföräldrarna :) Väldigt uppskattat! I år ska jag dock jobba eftersom jag är deltidare och går på helgschema :(

Ja, jag tror att ringen kan bli ganska fin med något annat än bara diamanter: är ju inte så diamantfixerad utan vill mer ha nåt som är mitt, som är jag. Vi har även pratat om att kanske ha en akvamarin i min vigselring oxå :)

• Sanasol

lightfish

PRECIS!! man ska ta nåt som är en själv, det är det viktigaste!! :D:D Ska ni ha akvamarin som den stora stenen i den då eller? *nyfiken*

• lightfish

Sanasol
    Mm..antagligen 6 diamanter på 0.03 st och sen en lite större akvamarin i mitten men det är bara en idé eftersom vi inte har börjat leta guldsmed på allvar än.

• Sanasol

Mmm, det är bra att fundera ut lite olika idéer innan man går dit innan, så man vet lite hur man vill ha det!! :D:D:D Hur är det med ryggen då?

• Gerda

lightfish

Rött, vittguld eller platina? låter väldigt fint och orginellt iaf, inte som alla andras ringar!

Hade en arbetskamrat som till deras 25åriga bröllopsdag fick en allians med diamanter och safirer - otroligt vackert till hennes enstens förlovningsring och helallians (diamanter) vigselring.

• lightfish

Hej igen tjejer!
    Vet inte om det blir vitguld eller platina faktiskt, killen är sugen på platina eftersom han antagligen bara vill ha en ring. Men för min egen del känns det som om det kvittar. Sen känns det som om man kanske får ner priset med stenarna, att det inte bara är diamanter så man kanske kan ta platina.

Med ryggen...tja...den är för djävlig..:( Annars så känns det ganska tungt att ha en massa saker i skolan som jag ligger efter med. Veckan som kommer så har jag dock påsklov så kanske hinner ta igen det då.

• Sanasol

De flesta smeder infattar inte andra stenar än diamanter i hårda material som platina... därför att stenarna går sönder.

• Gerda

lightfish

Ja, det blri bra vilket ni än väljer! Du har väl redan all fakta och väger för- o nackdelar innan besätllningen.

trist att ryggen inte är bra... :( Ska tänka på dig att du hinner ta igen mer av skolan, men inte stressa så att det kanske sätter sig mer i ryggen.