Sommar 2007
Dags för en egen sommar tråd.. innan vi splittar månad för månad.
Vår månad är 26 maj.
Hur ser det ut för er?
Dags för en egen sommar tråd.. innan vi splittar månad för månad.
Vår månad är 26 maj.
Hur ser det ut för er?
Hihi, jadu, det blir väl ca 20 ljus som ska gjutas i olika tjocklek, färg och höjder.... men kommer bli sååå fint! :) Dessutom kul pyssel att göra! :D:D:D
Aha, inte mer, men då blir det inga problems... vi räknade ut att vi behöver sammanlagt 40-50 blockljus - men vi har ænnu inte sett lokalen invændig med vår bordsplacering.
Vi blir ju inte så många, ca 45 pers, ljusen ska stå i klasar om 3 i varje i olika färger och höjder, räcker väl med tre "klasar" per tunga på bordet?
Vi blir 35 gäster. Men kommer att ha blockljusen tätare kanske? Sen vill jag helst ha borden om 8 pers (runda går inte) och så kommer vi att ha blockljus arrangemang på lite andra ställen också.
Vi kommer ju även ha blomsterarrangemang, så det blir två blomsterarrangemang och en ljushop... på varje tunga. Tror det räcker. De kommer sitta ca 20 på varje tunga, 10 på var sida...
Ja, jag vet inte hur er dukning kommer att se ut riktigt, men det låter som ett traditionellt sätt? Det kommer vi med att ha om det blir långbord. Också med blomsterarrangemangen varvat med blockljusen.
Sen är det sommar också - då behöver man inte lika mkt ljus som när det är vinterbröllop.
Hoppar in i dukningsdiskussionen :D Själv så har jag faktiskt tänkt både det ena och det andra. Men som det verkar nu blir det ju en festvåning och då dukar ju dom. Nåja, vi får se! Men ljus kommer säkert finnas nånstans på bordet! :)
haha..... ja just, vår arrangör dukar ju också ;) Kan hoppas att lite blockljus ingår då :D Fast blomsterarrangemang gör inte det om jag minns rätt *synd* ;)
GAH! Vad duktiga ni är!! Jag blir förvirrad bara jag tänker dukning, har inte en enda idé än faktiskt.
Hihi, det är inget bråttom heller Tofflan... jag har inte särskilt tankekrävande jobb så jag dagdrömmer mig bort till sånt här istället ;) Därav en överflöd av ideer... haha, inte alla så jätte bra egentligen :P