2008 sommar bröllop fler
än jag som har det så långt framåt i tiden ? 'om det finns så är denna vår tråd där vi kan prata och diskutera planera lite .
än jag som har det så långt framåt i tiden ? 'om det finns så är denna vår tråd där vi kan prata och diskutera planera lite .
NJae, ja det tror jag, eller de beror på vad ni prioriterar...
Är det pga buget eller liksom nått annat...Det är ju alltid kul att fira med en fest, men ni behöver kasnke inte bjuda hela bekantskapskretsen...för familj och närmaste kanske?
Men klart, skulle vara skönt at slippa allt de där med festplanering..:P
Jolien anledningen till att överväger är pga jag har ju så många syskon blir jobbigt att behöva bjuda dem alla med deras mammor + respektive och alla syskonbarn det blir ju en hel del vet inte om jag har någon lust att känna att jag vill bjuda dem bara för att . vill igentligen bara fira med min mamma mina närmstate syskon som bor nära och är mig nära och m2b mamma och pappa + syskon med syskonbarn .
Jag tycker det låter som ett bra förslag, det där med att bara ta de närmaste på festen... Det ska ju kännas bra för Er på er dag.. Det låter som om du har en hel hög med syskon, fast jag förstår inte varför de måste ha med sina respektive föräldrar, för dem har väl inte du någon koppling till, egentligen?
jo jag har en hel del syskon nio sammalagt + två styvsyskon så 11 blir det då . kopplingen jag har med deras föräldrar är att mammorna har varit gift med min far och fått barn med honom som ni förstår säkert :) skulle kännas fel att bjuda syskonen men inte föräldrarna .
Ahaaaaaaaa.... Då förstår jag... Jag har två "halva syskon" och dem vill jag ju gärna ha med, dock verkligen inte deras mamma... För att vi inte har någon koppling eller relation till varandra, eftersom jag är så "gammal" och aldrig har bott med pappa och hans nya familj. Mina syskon träffar jag dock ibland, när pappa kommer över och sådär...(han är dessutom skild ifrån den "andra" nu, och deras relation är väl minst sagt frostig, så det skulle bli jättemärkligt om hon skulle vara där....)
ne bara undra hur ni tänkt på såna saker som presenter...verkar som flera ska köpa chokladpraliner o lägga i påsar etc...
Det tyckte ja va lite extra jobb o sånt....sen får de ändå kuvert för 500kr o extra mat/dryck ovan på det. :/
Jag förstår inte helt vitsen med att ha presenter till gästerna... Det känns lite som att det gör varken till eller från, jag menar, vem kommer minnas chokladbiten från det och det bröllopet?
Halloj tjejer
Jag tänkte ha någon slags present till gästerna, men jag tänkte ha det i samband med namnskylten tänkte jag,,
Något fint glas med ingraverat namn eller så... vet inte riktigt än..
Jo sånt tycker ja ifs e fint men eftersom de flesta verkar påpeka att va ska ja med ett udda glas till sen då? så kanske man ska sattsa på glas som e billiga från IKEA el så...fint i dukningen ialf(som på champange glas) för dagen tycker jag spec om man har brudskålen när alla satt sig ner.
Ja ska köra på mina mini stolar med "hack i" som man ska sätta plaserings korten i, vill de ha dem sen får de ta dem el så tar ja tillbaka dem o säljer vidare. OM nu de amrikanska företaget e schysta o sånt....och att de levererar kvallitet också o inget som går sönder så fort man pillar på dem.
Annars har ja sett en jätte söt(el 2 kan man ju säga) grej på Panduro. De har små kronor för dockor(metal) o små plasthattar till snögubbar som ja tänkte man kunde ha som grej att hålla i plasernings korten i. Plasthattarna får man nog skära ett hack i men kronan har taggar redan.
Känner för o ha lite extra på dukingen...har inte så mycket annat förutom ljusstakar med nåt på, tex blommor, annars borden.
De va inte så dyra heller. De bryr ja mig inte alls om folk ser som "present" el ej däremot...de har ingen direkt funktion efter bröllopet. Stolarna kan man sätta fotografi i senare. Men som sagt ta om de vill ha bara oavsett.
om det blir någon present vet jag inte men när festen är klar så får gästerna ta vad de vill ha om det räknas som present vet jag inte .