2008 sommar bröllop fler
än jag som har det så långt framåt i tiden ? 'om det finns så är denna vår tråd där vi kan prata och diskutera planera lite .
än jag som har det så långt framåt i tiden ? 'om det finns så är denna vår tråd där vi kan prata och diskutera planera lite .
Det där med museum tycker jag vore häftigt, och det skulle definitivt spegla oss... Vår första "dejt" var på historiska muséet, så jag menar, det finns ju en stark koppling...
Det jag undrar, och som du, June, kanske kan svara på, är hur det egentligen går till... Alltså, hur man bokar och grejar och allt... Fast sen ska man ju därifrån också - hmmmmmmmm.........
MsNordqvist:
tänkte mera för själva festen där ni ska äta ;) men vigseln kan man ju ha vart som helst så länge vädret tillåter :)
MrsNyberg2B:
Jag tror du bara ringer upp receptionen så kan de nog koppla dig till rätt person som kan "boka" upp er el ja vad man nu kallar det på musseum. :)
Jag funderade ju på det själv men sen hittade ja en annan plats som var perfekt.
Jag råkade se nåns länk till en fotograf som var den som tog detta brudpars foton där inne...några veckor senare råkade ja hitta länken till deras egna hemsida med bilder därifrån. Tyvärr spara jag inte nån av dem men jag tror bruden fortf hänger lite här på BT el så kanske nån annan vet vart länkarna finns.
Jag minns bara att det hade satt upp stora ljusstakar ca 1m höga, med feta vita ljus i, på sidorna av lokalen o ställt upp stolar i kyrkrader(höger o vänster och en öppen gång i mitten).
Sedan stod vigselförättaren framför elefantens snabel och brudparet stod o vänta i ett rum brevid som nervösa möss ;) De hade ett par som spela cello/violin tror jag o nån som sjöng. Sen skred de fram till elefanten o vigselförättaren. De gick ut på "baksidan" och där kastade folk ris på dem.
Jo sen ska man ju därifrån också...taxi limo?lyxlimo?folk tar sina bilar?hyra en spårvagn?hyra vanlig västtrafikbuss istl för dubbeldäckare?
Beror ju på vad man har råd med.
Undrar just om musset har rätt att reservera visa Pplatser för just gästerna el om de har annan plats som de kan ställa bilarna på just för den dagen som är lagligt också. :/ Jag VEEEET hur svårt det är att få tag på Pplatser vid just Slottsskogen!!!
Det finns ju brevid o sen längre bort vid parkens ända o sen andra sidan stora vägen men det är ju inte alltid det räcker om det ska komma en hel hög me folk dit!
Hur många gäster ska ni ha?
hejsan tjejer vad hittar ni på att göra den här helgen nu mot slutet av söndag :)
min mormor o moster är o hälsar på i GBG denna helg så nu ikväll så har jag o pojken vart på middag hemma hos min mamma. Introducerade pojken innför min moster då hon aldrig träffat honom el sett honom ens på bild och det gick väldigt bra tycker jag :D:D:D:D
Imon ska ja på stan med dem men pojken ska undvika det för att inte igen sitta där tyst me "kärringar" som bara snackar en massa o garvar hehehe...
Var svårt att hålla tyst om framtida förlovningen o gifta sig. Men all in good time ;)
June20 låter ju trevligt :)
Åh känner igen mig i det här med att hålla tyst, jag vill oxå skrika ut över hela världen att vi ska förlova oss och gifta oss -08! Men njae, inte ääännn!!
Nightingale ja visst är det svårt att hålla tyst jag vill säga till hela världen att ska bli fru :D
Ja jag får hålla mig heeela tiden,, vi tänker ju skicka ut våra inbjudningar samma dag vi fölovar oss i stil med att:
"nu har vi förlovat oss (plats och datum), ni är välkomna på bröllop i XX kyrka 080808 kl 16"
Typ..
Det tror jag bli bra! Som en överraskning!
Hej allihopa!
Vad man har missat då!
Har varit på en välbehövd semester och har varit tvungen att vara borta från BT en hel vecka!
Vad pratar ni om nu då? Missat nått?