2008 sommar bröllop fler
än jag som har det så långt framåt i tiden ? 'om det finns så är denna vår tråd där vi kan prata och diskutera planera lite .
än jag som har det så långt framåt i tiden ? 'om det finns så är denna vår tråd där vi kan prata och diskutera planera lite .
Grr, jag är SÅÅÅ irriterad på sambon och hans brorsa just nu! Svärmor fyller 60 sista april, och det ska självklart firas, det tycker jag oxå. Men hans brorsa har alltså bestämt att vi ska fira i GBG, så vi ska först och främst betala resekostnader tur och retur på ca 1500 kanske. SEN när vi väl är därnere så ska vi gå och käka på nån jävla showrestaurang där maten kostar typ 450 kronor per person!!! + att showbiljetten kostar 250 kronor per person. Då är vi alltså uppe i 3000 spänn för EN HELG! Och så ska vi såklart dela på svärmors middagskostnad + att sambon tycker att vi ska köpa en till present ut över middagen
Tror han att vi är gjorda av pengar?! Jag är ju student!
MsNordqvist oj det var dyra grejer din sambo vill att ni ska spendera fråga honom om han står för alla de pengarna själv då ju med att du inte är gjord av pengar .
lillithsmamma
Vi har pratat nu och han säger att han betalar mat och sånt som jag inte hade räknat med. Men det känns ändå så himla onödigt
jo förstår det! har ni separat ekonomi? hur sparar ni till bröllopet föresten?
June20
Vi har ju varsitt konto och betalar våra "egna" räkningar. Sen betalar han även hyra och billån och sånt, men då för jag över pengar till honom i den mån jag kan för det. Sen sätter vi in pengar på ICAkortet varje måndag, typ 1200 var eller så. Så visst, det ser rätt separat ut, men jag tycker nog att vi har gemensam ekonomi eftersom vi hjälps åt hela tiden och det aldrig är "mina" eller "dina" pengar.
Vi har tänkt sälja vår lägenhet ca ett halvår innan vi gifter oss, så därifrån kommer en stor del av pengarna till bröllopet.
Man har ju lite indirekt gemensam ekonomi när man bor ihop, även om man har separata konton... Tänker jag... Just nu t.ex får jag ingen lön förrän i slutet av april, så då betalar ju min sambo, annars fick man ju svälta... Fast nå sådär rejält firande skulle vi ju förstås inte ha råd med (så det är ju tur att det inte är aktuellt i år)...
MrsNyberg2B
Precis! Svårt att ha separat ekonomi när man bor ihop.
MsNordqvist ok förstår :) bra att ni kommer överens iallafall :)
Tror det är väldigt viktigt att man inte blundar för det där med ekonomin, och frågor kring det, utan tar upp det. Alltså, så att inte den ene går och grämer sig för att han eller hon får betala mer... Kan man inte prata om det blir det ju skitjobbigt.. Det är ju inte det roligaste att prata om, speciellt inte när man är den som har mindre, men det finns som inte så mkt att göra... Man måste ju överleva..
MsNordqvist :
jo precis han e den som har mera fast han e studenten då o ja e arbetslös....men det blir typ ihop ändå så vi har gjort en liten fördelning med räkningar etc. Same money anyway!
Ja juuuust de ja som sitter o drömmer i nattmössan ni skulle ju sälja o tjäna kosing!