2008 sommar bröllop fler
än jag som har det så långt framåt i tiden ? 'om det finns så är denna vår tråd där vi kan prata och diskutera planera lite .
än jag som har det så långt framåt i tiden ? 'om det finns så är denna vår tråd där vi kan prata och diskutera planera lite .
Brud-2008
Tror det kallas tärna, bestman och marskalker även vid borgerligt bröllop
Bestman och/eller marskalker bör väl din blivande få välja ut, eller? Dom kommer ju vara hans stöttepelare Självklart ska ni dock lyssna på varandra när valet ska göras.
Har du ingen bästa väninna eller syster som du står nära?
Min absolut bästa väninna kommer att vara brudtärna på vårt bröllop, det finns ingen annan för det jobbet. Och min blivandes bästa kompis kommer att vara bestman, det föll sig också naturligt
Får jag fråga varför ni bestämt er för borgerlig vigsel? (Vi kommer nog också ha det, frågar bara av ren nyfikenhet
)
ni som kommer ha borgeligt har ni den ute eller i huset där den görs ibland kommer inte på namnet :8
lillithsmamma
Oavsett om vi gifter oss kyrkligt eller borgerligt så kommer vi gifta oss utomhus.
Hejsan hoppsan
jag var på en borglig vigsel för 2 år sedan, det gick så HIMLA fort så man hann knappt uppfatta att det var en vigsel... :( men festen var rolig :D
Hej allihopa!
Äntligen är det helg igen!
June20: Va kul med en annan göteborgare, när vi blir flera får vi dra ihop en BT-träff för oss 2008-brudar!
Brud-2008:
aha våran sida också! vart i V Sverige? Vi är i GBG. Hur gammla blir ni 2 när ni ska gifta er?
Helmborn2B:
Ja det tycker jag def!! :)
Vi ska gifta oss borligt pga att vi inte är spec religösa och vill inte blanda ihop massa olika religioner då vi båda är döpta inom olika fast båda är skrivna i Svenska kyrkan också, ja ja det e lite snurrigt. :/
Vi vill helst gifta oss utomhus på "våran" valda plats istlället för rådhuset för det är så oromantiskt enligt våran smak. Men vi kan gå in inomhus ifall det skulle börja ösregna för det finns ett torn på borgen.
Vi (läs jag)ska också försöka att utöka vigselakten till ca 15-20min med nån som sjunger. Ska ev hyra nån som spelar och sjunger (på engelska/svenska)och sen tänkte jag be min tärnas fästman tag med sin gitarr och sjunga nån låt på rysska som han tycker är fin (kommer från Moldavien). Kan vara trevligt sen senare med några spontana låtar på festen.
MsNordqvist:
Min M2B är inte kristen, och han vill inte lova gud något när han inte tror på gud, han tycker det känns fel mot dom som tror på gud, för om alla icketroende lovar gud något blir det inte lika speciellt för de troende. Det respekterar jag, även om jag gärna gift mig i kyrkan.
June20:
Bor inåt landet, 10 mil från göteborg
Jag kommer vara 25 och han 31 när vi gifter oss..
Det roligaste är att när mina föräldrar gifte sig var mamma 25 och pappa 31, det tänkte inte jag på när vi bestämde oss för 2008
Helmborn2B:
vi får väl göra en egen GBGs tråd o spinga på mässor o fika ihop. Fast Sv mässan går jag nog inte på igen den var verkligen inte vad ja förväntade mig. Mest showen som var bra. Gick du på den mässan iår?
June20:
Det ska vi absolut göra! Tycker inte heller Svenska mässans var något att ha. vi kollade inte på någon show, blev så besviken att jag bara kolla igenom allt snabbt och sen gick till dom andra mässorna brevid.
Men det är ju många andra småmässor runtom i gbg så de får man se till att springa runt på.
Brud-2008:
10 mil från Gbg är ju inte så farligt, du får allt vara med och starta upp göteborgstråden du med.
Helmborn2B:
jag gick på den lilla blom,smycke, smått o gott mässan på Salong IT som va 20e Feb.
Gick du på den med?
vi höll på att få panik på resten av sv mässan där folk gick omkring som yra höns!! mera än dem brukar tom...usch nä vi tog oss varsin skaggenrulle som va väldigt små för 35kr! o sen drog vi därifrån...nåt varva runt bröllopsgrejerna förstår o showen då men inte mycke mera.