2008 sommar bröllop fler
än jag som har det så långt framåt i tiden ? 'om det finns så är denna vår tråd där vi kan prata och diskutera planera lite .
än jag som har det så långt framåt i tiden ? 'om det finns så är denna vår tråd där vi kan prata och diskutera planera lite .
lillithsmamma
Hur ska allt se ut då?
MsNordqvist:
Ja det har du rätt i
Hoppas det blir bättre senare
Helmborn2B:
Vi förlovade oss innan planerna för bröllop låg nära, kanske blivit bättre om vi förlovat oss och sen satt upp datum för bröllop
Brud-2008:
Varför har hon så brottom för? hmm ska hon fixa nåt i framtiden mån tro?
Min mamma planerar att flytta till Spanien om ca 1år(vilket hon bubblat om i ca 2år redan tycker jag..säger jämt 1år) hon verkar vara lite mera seriös nu på siståne då hon börjar sälja ut saker hon äger,har i garderoben mycket nu på en loppis. Hmmm det enda jag tycker är synd är att hon o mina släktingar lär få bo på hotel när bröllopet ska ske, hade vart praktiskt för dem om hon bodde kvar här i GBG just då-pengar sätt alltså...men men så kan de gå.
Vi har inte sagt till någon om just årtalet än....har nämnt till tärnan o min mamma om att de lär hända nån gång i framtiden o tärnan förstår nog att det är inom de närmsta 2-3åren ialf pga saker jag sagt att jag kan köpa i förtid för att lägga ut avgifter på lång tid.
Annars så undrade min mamma igår vad jag ska ha 5-6 mässings candelabrar till igentligen?? Jag bara sa jaaa du hmm o flinade, hon visste inte riktigt vad hon skulle tycka om det. Jag skyllde typ på att vi ska ha middag någon gång. Men hon såg fundersam ut! *flinar igen*
Jag tänkte att det roligaste är nog att vi säger årtalet till folk när vi förlovat oss i sommar. Vill låta henne sitta där o fundera lite till.
Ush räknade på min lista lite igår/idag för saker som man def kan köpa innan så slipper man stressen i sista minuten att hitta dittan o dattan o just att lägga utgifterna på längre tid.
:( ser inte bra ut ialf...jag hade lagt budget på 55 000 o nu upptäckte jag att vi behöver nog 5000 extra till själva resan!:O
Men även om vi får fotograf gratis förutom själva resekassa så kan vi ialf bara köpa saker för enbart 3000 innan dem stora sakerna som festen, resan o uppsydd klänning mm. Har redan köpt småsaker men det är kanske 500 :/
Alltså i slutändan så har vi fortf 48 000 kvar att spara upp till...........*suck*
det skulle stå utgifter inte avgifter på förra inlägget hahaha...
ja det blir lite enklare varianten orsett för klänningen då. gå i färgtemat vitt grått och silver :)
Hallojsan tjejer!
Synd att folk inte kan glädjas åt att man vill gifta sig även om det är långt bort... :(
Jag har inte berättat för någon utom min syster att vi planerar till 2008, hon blev jätte glad!! :D de andra får veta efter m2b har frågat "på riktigt" :D
Jag ska gifta mig den 23 augusti 2008 och har börjat med planeringen. Sambon skrattade mest åt mig i början o tyckte jag var fjantig men nu verkar han ta det bättre.
Jag har redan bestämt klänning:
www.azarues.com/bridal/MaggieSottero/Avril.jpg
och ringen har jag sett ut:
www.algonet.se/~diamant-/07/he/he_5075big.jpg
Färgtema är bestämt och jag tror jag har bestämt hur jag ska göra inbjudningarna. Festprogrammet tycker jag däremot verkar svårare att göra. Jag e inte så haj på datorer när det gäller sådant med utskrift.
Just nu så håller jag på att kolla upp festlokaler, olika menyer, ja allt möjligt! Var nyligen på mässa i Göteborg och fick inspration om dukning mm. Satt igår och lekte lite med photosuit. Där kan man göra sitt eget bröllopsalbum tex.
Hoffsan
Välkommen till tråden och grattis till det kommande bröllopet
Jättefin klänning du hittat, är oxå inne på Maggie Sottero, hennes klänningar är ju så vackra!
Vart ska ni gifta er?
Ja hon har väldigt fina klänningar. Den jag valt heter Avril men finns inte med längre p åderas hemsida så jag hoppas att den går att få tag i någonstans.
Jag bor i en liten stad mitt i Skåne så det blir en liten kyrka här fast helst skulle jag vilja gifta mig utomhus vid havet men vågar inte chansa med dåligt väder och så....
Hoffsan
Annars kan du ju skicka bilden till en sömmerska som syr upp den åt dig, kanske China-ekt eller nån här i Sverige om du hellre vill det. Kanske kan vara svårt att få tag i en ny klänning som inte längre finns i MS-sortimentet. En tanke bara
Vi tänker gifta oss utomhus, men vi har en reservplan utifall det skulle regna