2008 sommar bröllop fler
än jag som har det så långt framåt i tiden ? 'om det finns så är denna vår tråd där vi kan prata och diskutera planera lite .
än jag som har det så långt framåt i tiden ? 'om det finns så är denna vår tråd där vi kan prata och diskutera planera lite .
Vad häftigt med hattarna... Det vore ju en lite rolig och annorlunda grej... Är de dyra? (om man nu ska sno idén, menar jag...)
lillithsmamma: jo kan tänka mig att mamma,moster,mormor,svärmor,tärnan och jag själv lär spara såna saker du tänker på. Om inte annat lär ja göra en extra av allt för att vara säker att det inte kommer matfet el dylikt på saker gjort av papper. Är ju kul o spara även en inbjudan fast utan namn på så man kan titta på den också senare i livet.
MrsNyberg2B:
Ska kolla katalogen(har hemma)....
Hattarna kostar 19,27,28kr beroende på stlk o man får 12st i varje påse. Tror de för 27kr var de som "matchade" i stlk med kronorna.
Kronorna kostar 36kr(de är ju i metal o färgade lite flamigt guld/antik)o man får 6st i varje påse.
Du får stjäla den idén om du vill....;)
www.pandurohobby.se/menu/MenuServlet
www.pandurohobby.se/menu/MenuServlet
nehe! panduro ville inte ge ut bilderna...
men om du går in på sidan ialf o skriver hat el krona så får du upp dem. ;)
Det finns ju också prinsess- och kungakronor á 9 resp 16 kronor som är rätt söta
aha dem i papper...ja dem kan man ju skriva på direkt också.
Ja till exempel Tycker dom va rätt söta, men då kanske man ska ha lite mer på det temat.
Kanske de....vad det nu ska vara....kanske ni kan ha spec stolar för er som brudpar som ser exklusiva ut o pompiga som en tron? hehe
En krona stämplad på utsidan av inbjudningskorten med röda kuvert(rött tyg på kronorna). Bara flum tänker nu....kl e 2.35 :)
Alltså, jag tänker inte ha kungligt tema, det var bara tips för andra
Haha... Jag lekte med tanken på att göra det, typ, sätta två troner på en "höjd" över alla andra... Typ som i "Riket" och härskaren. Tror inte riktigt på det dock, inte precis för oss, det skulle kännas.........fel............
Förut hade jag tänkt att jag skulle göra pappersservettringar i rött/vinrött och skriva med guldfärg, namnen, och där man sätter i hop det är det lixom ett hjärta.. (eh.. ja, men iaf, ni förstår kanske lite av idéen) Frågan är om det enbart är bra att det är så lång tid kvar, eller om det är mindre bra för att man får så mkt idéer och inspiration att man inte kan välja utan måste ha flera bröllop...
För övrigt: Vi har hittat en lägenhet med torktumlare, tvätt- och diskmaskin! Är det värt att flytta igen för det? JA. Tänk att slippa ha sjuttioelva klädkorgar stående och baxa ner i källaren för en tvätt.. Ska ringa på måndag för å höra. Jag hoppas ingen annan är intresserad... STor balkong dessutom, och kabeltv (här har vi ju bara 1,2,4..)
MsNordqvist:
aha blandade ihop dig med MrsNyberg2B...som sagt de va 2.35 på natten o ja va på väg att bli sjuk.
Sitter nu idag o ushar mig med ajande mage plus ovan på de fick man hallon vecka också! :( Huvet e inte på skaft idag direkt.