• lillithsmamma

2008 sommar bröllop fler

än jag som har det så långt framåt i tiden ? 'om det finns så är denna vår tråd där vi kan prata och diskutera planera lite .

• Svar på tråden 2008 sommar bröllop fler
  • June20

Vi e inte religösa alls därav vill vi inte ha en gudstjänst el så...då får det bli en vigselförättare men av nån udda anledning har ja alltid tyckt det kännts konstigt med idén av en kvinnlig vigselförättare (el präst)...men tror ja ändrat mig nu...inte för att vara elak mot män istl nu helt plötsligt men ja tror en kvinna skulle "få till det" bättre om man ber denne läsa en dikt.
    Antar man är van vid manliga präster och mera van med att kvinnor får till det bättre med känslorna i dikter o sånt. Vane sak men o andra sidan har ja bara vart på ett enda bröllop i mitt liv o det var en präst, kvinnlig el manlig minns ja inte ens. Men när man ser på TV/film brukar de mest vara män.
    Wierd inlägg...jaja...skyller på matbrist har nämligen sprungit runt på stan hela dan o sagt: Hej får ja lämna in en jobbansökan?= hej anställ mig snälla!! :/

• Pumpkin

June20

Det måste jag också göra till veckan! (Springa runt och tigga jobb alltså) Fick du tag i nått?

• June20

Ja har sprungit nu i 2 veckor o lämnat ett antal CV på diverse Guldfynd o andra butiker....får se om de ringer, visa verkade ialf lite mera intr av att överhuvudtaget läsa papprena då de börja fråga en saker direkt.
    Vart på olika delar av stan o lämnat här o var...söker självklart annonser med men de e inte mycket det som man är utbildad till el har erfarenheter av...för att inte tala om min whiplash som stoppar mig från visa jobb med. Det enda som är bra med den är att ja slipper göra såna jobb som ja verkligen hatar(been there done that allready). Fast andra sidan hade ja haft ett jobb även om de va ett skitjobb direkt nu om det inte var för skadan...inte ens på deltid tror ja men kanske extra vid behov ialf på nåt ställe som brukar behöva en 2-4ggr i veckan, många som har anställda så :/

• MrsNyberg2B

Jag har en kusin som är präst, och det skulle ju vara roligt att ha honom som präst.. Dock är varken jag eller min blivande alls religiösa, så därför skulle det kännas fel..

För övrigt: Har någon ett bra knep mot sötsug? Jag är grymt sugen på t.ex något med choklad (allt) eller bara något som inte är en apelsin eller ett äpple..

• June20

Tuggumi?
    min pojke anvd det när han e sugen på godis o vi inte har nåt...men o andra sidan han anvd de för allt. Han har nämligen slutat röka helt(feströkte o lite då o då) samt snusa-på min begäran annars blir de inget bröllop o inga barn o ingen mig heller för ja vill inte pussa askfat.
    Just nu tillåter ja ifs "choise" som e fusk snus men han typ måste ha det el tuggumi ialf för annars blir han galen.

• Snitte- 5/7-2008

Halloj tjejer kul att det har droppat in några nya också till våran fina lilla trård... =)

Nu har vi flyttat klart! känns underbart! lämnar nyckeln till de nya i lägenheten idag! och vi har faktiskt bara några kartonger kvar att packa upp! KANON SKÖNT!

Mitt i allt flyttande hittade jag slöjan jag ville ha och köpte den!! gissa om man springer runt där hemma och övar... hihihi :D

Härligt att läsa att ni planerar på tjejer!! ang präst har jag börjat lära känna en trevlig pastor som kaaaaanske kan bli hon som får viga oss... vet inte än...

Kram på er alla giftassugna!!!

• lillithsmamma

tjejer snart har tre månader gått då får någon ny starta upp denna tråd igen .

• MrsNyberg2B

Fast vi bara fortsätter väl med del två? Eller vad säger ni? Den här tråden är beroendeframkallande som få...

När det gäller präster, så har jag egentligen hela tiden tänkt att min kusin skulle viga oss, men ju mer jag funderar över det ju mer dumt känns det, eftersom varken jag eller m2b har någon anknytning till kyrkan, och då vi båda funderar på att gå ur...

Vi vill ju ha en vigsel som vi känner är vi - och just därför, så borde det bli borgerligt. Annars tycker jag att det skulle kännas falskt.. Samtidigt så tänker jag att min släkt på mammas sida, som inte är så stor, skulle tycka det var trist att vi inte valde honom... Men å andra sidan, så är det ju vi som gifter oss och inte hela släkten..

När jag sitter här och skriver, så slår det mig att jag egentligen inte vet hur en borgerlig vigsel går till. Självklart förstår jag ju att man kan skippa gud och psalmerna, men i övrigt? Väljer man till stor del själv hur utformningen blir? Hur är det med löften? Pliiiiiis tell me...

Ps. Tuggummin funkar kanske en stund... Fast nu har vi glass hemma, så det är ju praktiskt.. Upptäckte att den enda dagen jag inte ska jobba i helgen, slår de till med kladdkaka på jobbet... VARFÖR är det alltid så att man missar det bästa????? :D

• June20

De har visa ord vigselförrättaren säger enligt reglerna, minns inte exakt vad dem var nu..hmmm vet att jag sett en tråd här på BT med någons hela vigselprogram ner skrivet!
    men det finns ialf visa saker han/hon måste säga enligt lagen o sen kan man i praktiskt taget kasta in vilken circus man vill...nästan hehe...;) musik,live musik,dikter,körer mm.
    Du kan tom be vigselförrättaren läsa upp eran dikt el något annat som ni skrivit ner som passar in på er, om denne vill självklart el så låter du nån gäst/träna/marshalken läsa det. Du kan ju dra ut på det hur länge du vill el göra hur kort du vill. Jag tror våran kommer hamna på kanske 15-20min max.

Svar på tråden 2008 sommar bröllop fler