• lillithsmamma

2008 sommar bröllop fler

än jag som har det så långt framåt i tiden ? 'om det finns så är denna vår tråd där vi kan prata och diskutera planera lite .

• Svar på tråden 2008 sommar bröllop fler
  • June20

Jo det var en del de bra att kuverten är 300kr då! ;) Vilket är ett skitbra pris överhuvudtaget för så mycket service!!
    Våran kuvert lär ligga på ca 500-600 pga att vi har inte bestämt en meny o inte diskuterat den med Restaurangen än men den ska ligga däromkring dels för att vi ska inte ha efterrätten utan går direkt till tårtan samt ska nog hoppa skålen som fanns me i deras menyer...ska ha brudskål vid Fästningen istl.

Vi ska bjuda 23-24 beror lite på om vilken fotograf vi väljer...har några som vi funderar på ett proffs o 2 som är amatör/proffs den första får ju lön medans de andra får mat i lön samt betalning för film,åktur.
    Jag har räknat på att det går på minst 50-52 000kr men om vi måste gå högre så max på 55 000kr för sen börjar de spåra ur lite tycker jag för så få gäster. Vi är inte gjorda av pengar o hinner inte spara ihop allt för den delen heller.
    Mycket är att vi ska köpa smådetaljer redan nu i år o framöver då o då tex tiaran e redan köpt. Samt så ska jag sitta(blir nog min uppgift men jag tycker om pyssel) och klippa/klistra ihop alla inbjudningskort/tackkort/plaseringskorten av papper som ja ska köpa på Panduro här i GBG.
    Har lagt min klänningsbudget på ca 5000...men kan hända den hamnar på 5500-6000 ialf men då reducerar jag kostnaderna på andra saker istl. Jag vill helst inte sitta där med ett lån på 20 000 för att jag bara måste ha såna el såna saker. Man får helt enkelt räkna om o testa nåt annat som kanske inte kostar lika mycket men som är lika fint.

oj långt svar...hehe

Har du hittat DEN klänningen än? el finns de runt 50 som snurrar i huvet?

• Pumpkin

June20

Har två klänningar för tillfället som jag ÄLSKAR, men då har jag iofs inte letat igenom varenda internetsida, utan bara snubblat över dom här
    1. www.sodrahogtidsklader.se/Arets%20klanning%202005%20Aspera.htm
    2. www.tradera.com/auction/aid_24530030

Vi ska försöka få vår budget att landa på 50000-60000 kronor vi oxå (exkl resa), som tur är så har vi en bostadsrättslägenhet som vi tänkt sälja om två år då lånen är betalda. På det sättet kan vi få ut maximal vinst och lägga en del på bröllopet Sen kommer vi önska oss pengar till bröllopsresan i present.
    Ska oxå försöka göra mycket själv - inbjudningar, placeringskort, tackkort... Och försöka utnyttja dom resurser(kunskaper) som finns inom familjerna.

• Pumpkin

June20

Har du hittat nån klänning förresten?

• June20

Aahh den sista hade verkligen söta spetts axelband...sett den förrut nån gång. Jag har totalt fastnat själv på spetts! :/ ujuj...ser det överallt.

Jag ska ha en armlös korsett(riktig korsett med stålstöd i) uppsydd som ja provat på i en butik som beställer in från Frankrike. Jag kan få den i satin el brokad mönster på men vet inte vilken ja ska välja än...lutar mot brokad. Sen ska ja be dem sy min kjol också , helt i spetts tyg som jag köper i en annan butik för de säljer inte tyger där alls. Ska vara sån där slimad som går ut nere med halvlångt släp så ja kan få upp den när jag ska dansa. Hela ska vara i cream vit.
    Anledningen till att jag ska sy upp den är att jag är så kort men har stor byst och höfter så det är alltid så oerhört svårt att hitta nåt som passar på längden när det passar på bredden hahaha...

• June20

Mycket kul att prata direkt med någon här på 2008 men just nu håller mina ögon på att falla ner efter att stirrat på datorn o tv för mycket...har vart på bröllopsmässan här i GBG idag också, var lite tröttsamt så nu är det dags att söve tror jag.
    kram och gonatt!

• Pumpkin

June20

Låter som att du har en ganska klar bild av vad du vill ha, det är ju bra
    Jag vet att jag vill ha axelbandslös, eller såna söta små axelband som på den andra klänningen.

Ja, det är jättetrevligt att sitta och småprata om bröllop mitt i natten, men jag hade redan gett upp när du skrev sista inlägget tror jag

• Froggys

Oj, vad mycket som har hänt sen jag var här sist. Jag skrev lite i början av tråden och blev jätteglad att se att det var så många som har hittat hit.

Det här är lite om mig och M2B. Vi är idag 24 och 25 år. Jag är alltså ett år äldre än min lilla man. Vi förlovade oss 20 maj 2005 på vår 1 1/2 års dag. Vi tog ledigt hela dagen och mysade med spa, picknick, minigolf och sedan middag på en jättefin restaurang.

Vi har bestämt datum till den 12 juli 2008. Detta för att det ska passa med min semester (jag kommer att vara färdig lärare då) och semenstarana för våra utlandsgäster. Egentligen vill jag har ett augustibröllop, men eftersom att jag vill att alla ska vara med och dela denna dag flyttar jag gärna bröllopet till juli! Färgtemat kommer att bli ljusrosa och cremevitt och jag har redan en blid i huvudet på hur jag vill att allt ska se ut. Eller nästa i alla fall, inte frisyren. När det gäller inbjudningskorten ändrar jag mig från dag till dag hur jag vill ha dem. Jag har börjat göra olika mallar som jag sedan kan välja av när det väl blir dags. Budjeten kommer att ligga på 50000-60000 för ca 50 gäster.

Vi har inte börjat boka några lokaler, men jag vet vart iaf. Det känns lite dumt att boka redan nu.

Har ni bokat? Var i detta avlånga land kan jag hitta er andra 2008-brudar? Jag bor i Solna (Stockholm).

• Chokladtårtan

Nej nu får ni ta och lugna er här, jag hinner inte med.

Vi ska försöka slänga in jordgubbar lite överallt, idéen med jordgubbar i bukett fick jag på en bröllopsmässa, det var någon som hade någon slags frukt i buketten, då tänkte jag att jordgubbar kan ju vara något.

När jag var liten hade jag en bok om olika frukter och grönsaker, som pratade. En hette johanna jordgubbe. Någon som minns den boken?

• Lanzara

Oj vad alla verkar ha kommit långt i planeringen!!

Vi har tänkt gifta oss om nästan exakt 2 år... Men de e nog bara i början av planeringsskedet ännu...Inget är bestämt, vi vet hur vi gärna skule ha det JUST NU, men det mesta kan ändra ännu! ...

Men roligt är det!!! Jag hänger här alldeles för mycket, fastän jag har massor med skolarbete! Tänk er hur det blir om ca ett år då, när man börjar planera "på allvar"?!!!

En sak är nästan säkert, vi vill på bröllopsresa till Maldiverna!! (ngn med erfarenheter därifrån?) Och vi kommer antagligen att bjuda strax över 100 gäster..

Jag bor inte i "ert avlånga land" utan i Finland. Och vi kommer att fylla 20 respektive 23 året vi gifter oss!!!

Svar på tråden 2008 sommar bröllop fler