• lillithsmamma

2008 sommar bröllop fler

än jag som har det så långt framåt i tiden ? 'om det finns så är denna vår tråd där vi kan prata och diskutera planera lite .

• Svar på tråden 2008 sommar bröllop fler
  • Pumpkin

snitte:

Det låter fair. Min tärna får välja mellan gammelrosa och lime och modell får hon bestämma helt själv. Hon verkar nöjd med det

• Snitte- 5/7-2008

okey, ja det är klart model och så kan de ju få bestämma för et spelar ju inte så stor roll... min första tanke var att de skulle ha lika alllihopa förutom min syster som skulle ha något mörkare nyans på klänningen och en annan frisyr.. men det finns ju risk att man blir fööör bridezilla då... :) de ska nog få va med och bestämma mycket... :) TACK

• June20

Jag skulle helst velat att min enda tärna skulle ha en limegrön klänning i valfri längd/design på sig men jag vet att hon passar allra bäst i lila o rött pga hennes mörkbruna hår.
    Kommer nog nämna att det hade vart fint om hon valde lime men hon måste def inte för det e inte säkert ens man kan hitta en för ett rätt pris. Hon får välja helt själv helt enkelt...ja blir inte besviken el så. Det enda hon inte får ha på sig är vit o svart för de e ju lite mot reglerna....samt inte den klänning hon hade på sig på en vi känners bröllop för jag vill inte ha något alls som "hade att göra med" denna person ifråga.

Ang bordsdekorationer så har jag funderat på att ha mässings candelabrar med ljusmanchetter som det hänger kristaller på (har redan införskaffat dem för ja hitta dem när de kostade 5kr /st). Ska sen sticka ner rosor med lite blad o nån sorts blomranka i mitten ljushållaren på candelabern istl för att sätta ut blommor på borden.
    Färgtemat: limegrönt,guld och vit.

• Helmborn2B

Mina ska ha likadana klänningar och håruppsättningar. Tänkte att deras klänningar ska matcha bandet som är runt midjan på min klänning. fin fint blir det nog!

• June20

jo glömde säga att tärnan får köpa klänning själv och därför låter jag henne bestämma färgen med.

• SHa

En liten fundering bara... Vad skall ni ge för gåva till era tärnor?? Behöver tips.

• Pumpkin

Helmborn2B:

Vad ska du ha för färger på bröllopet?

• Pumpkin

SHa

Tänkte nog ge henne något smycke som hon kan ha på sig på bröllopet. Eller ett presentkort till spabehandling eller liknande

• Helmborn2B

MsNordqvist:

Blir champagne, ivory och vitt. Klassiskt och snyggt!

Svar på tråden 2008 sommar bröllop fler