• lillithsmamma

2008 sommar bröllop fler

än jag som har det så långt framåt i tiden ? 'om det finns så är denna vår tråd där vi kan prata och diskutera planera lite .

• Svar på tråden 2008 sommar bröllop fler
  • Helmborn2B

Men vi sa det inte förrän vi förlovade oss. Vilket vi gjorde i smyg och sen berättade det för alla.

• Pumpkin

Lanzara:

Jag började skriva gästlista för ett år sen

Just nu har vi ca 70 personer på listan, hoppas på max 50 i slutändan... Det är svårt!

• June20

jo gästlista va nog det första jag kollade på! hahaha...nästan helt klar..beror lite på om m2b kan bestämma sig om han ska el inte ska bjuda in visa vänner.

tänkte skicka en liten lapp o posten att nu är vi förlovade! istl för i tidningen el sånt....en liten SUPRICE note! :)

• Helmborn2B

Vi har också börjat med vår gästlista, kommer nog sluta på 80-100 gäster som det ser ut nu. Men det är svårt att veta vem man ska bjuda och inte. Vill ju inte göra någon besviken eller så.

• June20

Oj oj...ja skulle öppna min msn o då såg ja 5st hade addat mig.
    bara för min dator e wierd höll den på o banga på att ens öppna min msn ruta så jag kunde lägga till folk men sen gick det bra ialf till slut :)

• June20

Helmborn2B :

vilka är det som ni bjuder om det blir så många? *nyfiken* jag tror vi kunde fått ihop kanske 3-400 om vi bjöd på ett "normalt" Jogoslaviskt bröllop, min m2b´s föräldrar är där ifrån...men det hade vi nog inte klarat av...tänk bara på vart man ska vara isfl för festen? utomhus är nästan enda valet! HAHAHA...vi nöjer oss med 23-24 just nu ialf...kan hända det blir nån enstaka till.

• Lanzara

Jag provskrev gästlistan alldeles nyss... 102 personer blev det, +/- 10 kanske...

Förr tänkte jag mig alltid att jag ville ha ett STORT bröllop... Men på något sätt känns det nu som om jag hellre skulle ha ett mindre med bara de närmaste, det skulle vara mer personligt då.. Med bara nära människor runt en...

Problemet är det att min blivande har en sån stor familj, han är yngst och de äldre har redan skaffat familj... och syskonbarn bjuder man ju naturligtvis...

Jag kom dock att tänka på just att de lite mer avlägsna vännerna som man knappt umgås med mera kunde ju servera... Min far har 7 syskon, och jag vet inte om jag skulle vilja bjuda alla med sina respektive... känner dem inte ÖVERDRIVET bra. Kunde man be någon av dem komma och servedra, eller vore det ofint???

Jag vet inte... Jag skulle vilja ha bröllop på ett litet ysigt ställe och inte i en stor samlingslokal!!!

• Pumpkin

Lanzara:

Hehe, precis det där problemet har jag oxå. Förut ville jag ha ett stort bröllop med alla fastrar, kusiner, farbröder och sånt. Men nu skulle jag helst vilja ha min närmsta familj och dom närmsta vännerna. Men det har jag inte fått min blivande att förstå än, kämpar med den saken!

• Helmborn2B

June20:

Vi bjuder bara de närmsta vännerna och släkten. Min blivande har en stor umgängeskrets som han umgåtts med sen barnsben så det är ju svårt att "såga" någon.
    Vi har ändå gallrat hyfsat bland folk, men samtidigt vill man ju inte göra någon besviken.

• MrsNyberg2B

Gästlistan är ju knepig... Jag satt en dag och tänkte lite på hur många det skulle bli - och tänkte i min enfald att det nog inte var så värst många ändå, om man bara tar de man verkligen vill ha med... Så jag räknade lite, och kom upp i ungefär 70 pers - då hade jag inte räknat med hela M2bs släkt och vänner, utan bara dem jag var säker på att han skulle vilja kom... Jag fick en chock... Det blir ju inte så litet ändå, fast sen tänkte jag att jag ju kunde hoppas på ett bortfalla på sådär hälften (optimist som man ändå är...) Och då blir det ju inte lika många... Hehe...

Vad gäller mina tärnor - min syster och min bästa vän, så funderar jag på att låta dem välja kläder själva, för jag vill att de ska känna sig så bekväma som möjligt... Å så är de rätt olika, stilmässigt, så de kan ju komma överrens själva... :P

Svar på tråden 2008 sommar bröllop fler