• lillithsmamma

2008 sommar bröllop fler

än jag som har det så långt framåt i tiden ? 'om det finns så är denna vår tråd där vi kan prata och diskutera planera lite .

• Svar på tråden 2008 sommar bröllop fler
  • MrsNyberg2B

Vad är det du läser då?

Det där med att prata inför folk, det blir lättare ju mer man vänjer sig, och det är inte så farligt.. Vad är det värsta som kan hända? Egentligen? Man kan tappa bort sig, men det är ingen fara...

Själv läser jag en slags grafisk design och kommunikation, där visuell retorik ingår.. Tyvärr, känner jag att förpackningen är snyggare än innehållet, så jag tror jag avbryter till sommaren och blir arkeolog igen...

• Helmborn2B

Vet inte heller hur vi ska göra med nattamaten, vi gifter oss i Augusti och man får ju hoppas att vädergudarna är på våran sida.
    Men vi har också tänkt tanken med grillning utomhus. Ett av ställena vi kollat på har grillar utomhus framför en stor veranda så det hade ju varit perfekt att kunna utnyttja dom.

Chokladtårtan:

Jag var på matlagningskurs för ett tag sen, där kombinerade vi kokt paprika och jordgubbar. Jätte gott tillsammans, tro det eller ej. Till och med jag som avskyr paprika gillade det!

• Pumpkin

MrsNyberg2B:

Jag läser till journalist i Piteå. Känner precis som dig att förpackningen är snyggare än innehållet, men jag kämpar på

Är du utbildad arkelog sen tidigare, eller har du börjat studera till det?

• Pumpkin

Helmborn2B:

Paprika och jordgubbar? Hmm... Det låter... intressant

• MrsNyberg2B

Jag har 40 points kvar till en filmage i arkeologi. Ju mer jag pluggar och drivs till galenskap med datorerna så känner jag att skärslev, jord och mygg är bra mycket roligare än datorer.. Allt blir kanske en smula glorifierat, men datorer är opålitliga påfund. Tacka vet jag brända ben! Det är rejäla grejer.. :P

För min del är det egentligen vilket som, jag har så att säga ett år kvar på båda utbildningarna... Bara att välja, mao...

Nu ropar kocken, så det är bäst jag äter en sväng, men, lita på mig... "i'll be back"

• Pumpkin

MrsNyberg2B:

Egentligen skulle jag vilja plugga i Sundsvall, men jag vill ju inte lämna min m2b här i Skellefteå alldeles ensam, så utbildningen i Piteå får helt enkelt duga Huvudsaken jag blir journalist!

Haha, har du oxå en egen kock? Det har jag oxå, men ikväll fick han ledigt

• Helmborn2B

MsNordqvist:

Haha... du skulle sett mitt ansiktsuttryck när han som höll i kursen sa det. Trodde inte det skulle bli en hit precis... Men eftersom han varit årets kock tänkte jag att han måste veta vad han pratar om och det blev verkligen jätte gott!

• Pumpkin

Helmborn2B:

Det är alltid kul att lära sig och testa nya saker

• Snitte- 5/7-2008

hejsan
    cholkladtårtan: vad kul med ett tema i maten också så som jordgubbar... men ville du ha dem, i buketten också sa du?
    DET lät spännande!
    Själv har jag tänkt en tunnbrödskorg med någon slags kräft/havsröra liknande grejs i som förrätt och huvudrätten är fortfarande oviss...

Hur kommmer ni göra med bar..? ska ni ha en bar över huvudtaget eller ska man bara få dryck till maten?
    Är lite kluven i den frågan...
    Min M2B och hans familj är vana att ha tillgång till bar på alla fester men min familj är det inte... så jag vet inte riktigt hur har ni tänkt?

• Pumpkin

snitte:

På vår fest blir det nog så att vi bjuder på drickat till maten, sen blir det självkostnadsbar till festen. Annars blir det så himla dyrt

Svar på tråden 2008 sommar bröllop fler