• lillithsmamma

2008 sommar bröllop fler

än jag som har det så långt framåt i tiden ? 'om det finns så är denna vår tråd där vi kan prata och diskutera planera lite .

• Svar på tråden 2008 sommar bröllop fler
  • Pumpkin

Chokladtårtan:

Jag har varit med där förut och gått ner i vikt, så jag vet att det har funkat för mig. Men motionsexperten trodde att det kunde ha med min träning att göra, tränar väldigt mycket och omvandlar på det sättet mycket fett till muskler. Och muskler väger ju mer, så därför får jag inget resultat på vågen för tillfället...

• Helmborn2B

Jag känner mig hyfsat säker när det gäller färgtema, blir champagne, ivory och vitt. Hela bröllopet kommer vara väldigt klassiskt, något direkt annat tema blir det inte.

När det gäller tårtan så har jag precis som någon annan skrev kommit på hur den ska se ut, men inte vilken smak det ska va. Blir ju begränsat när man bestämt färg även på tårtan , men det är väl bara att prata med en konditor så kan de säkert lösa det.

• Pumpkin

Helmborn2B:

Spelar väl ingen roll vad du ska ha för färg på tårtan, ni kan ju ha vilken fyllning som helst ändå!

• Helmborn2B

MsNordqvist:

Kan man ha det fastän det är en moussetårta då?
    Vet att det är så om man ska en "vanlig" tårta men mina erfarenheter med mousse har varit att det inte går.

• Pumpkin

Helmborn2B:

Aha, du ska ha moussetårta... Ja, då kanske det blir svårare.
    Vi tänkte bara ha hallon- och chokladmousse som fyllning.

• Helmborn2B

MsNordqvist:

I och för sig kan man ju ha det som du ska ha det ja. Blir ju lättare med färgen då. Kanske ska ha det så istället. Tack för tipset, hade helt snöat in mig på helmousse.

• lillithsmamma

*NasseLiten* gör inget alls att ditt inlägg vart långt :) havre och vildblommor det låter fint det :) vet ni vilken månad ca erat bröllop blir av.
    chokladtårta och hallon går det verkligen att kombinera ?
    har ni tänkt att göra egen mat osv eller hyra catering eller dylikt?

• Pumpkin

lillithsmamma:

Hallon och choklad är ju jättegott ihop! Tror det blir mums jag

Vi kommer nog att köra med catering, för enkelhetens skull. Skulle vi av en händelse lyckas få ner gästantalet så kanske vi skulle kunna fundera på att göra själv, då blir det nog min mormor och m2b's mamma som tar på sig det har jag en känsla av

• MrsNyberg2B

Vi har pratat om att ha färgtema rött och vitt/ivory eller nåt sånt.. Vi tänkte ett tag ha hjärtformade heliumballonger istället för blommor på bordet, och hjärtformad tårta med röd marsipan... Jag vet inte om det är särskilt somrigt, men, tja, inte osomrigt heller precis... Fast jag tycker det är snyggt med vilda blommor också, men frågan är, hur länge de håller... Nån som vet det? Nåt bra sätt att förvara dem...

Idag pratade vi om "nattamaten" och att man kunde tänka sig tända lite grillar utanför lokalen, och grilla korv eller liknande på natten, och nån dryck till... Det kunde ju vara mysigt...

Har lämnat min ring nu *snyft*. Alldeles tomt blir det... Men jag har ju iaf min provisoriska, så länge...

• MrsNyberg2B

MsNordqvist - hallon och chokladmousse är helt underbart... Om man har det, som fyllning mellan vanliga bottnar, så skulle det ju passa bra i hop med den röda marsipanen...

Svar på tråden 2008 sommar bröllop fler