• lillithsmamma

2008 sommar bröllop fler

än jag som har det så långt framåt i tiden ? 'om det finns så är denna vår tråd där vi kan prata och diskutera planera lite .

• Svar på tråden 2008 sommar bröllop fler
  • MrsNyberg2B

Haha... Själv tog jag saken i egna händer, så det blir ordentligt gjort... hehe... Nyårsafton. Dunder och brak, lika bra att köra hårt... Fast jag hade bara folieringar, men nu har vi de riktiga, så man kan ju säga att vi nästan har som två förlovningsdagar att fira. Bra det. Alltid bra med saker att fira.

• Pumpkin

MrsNyberg2B:

Jag har sagt till min sambo att jag inte vill förlova mig på nyårsafton, så jag blev inte direkt förvånad när det inte hände Men nu tycker jag att jag väntat tillräckligt länge, nu får det vara nog!
    Men jag har en teori om att han kanske väntar tills vi åker till Indien i höst. Förlovning i solnedgången, med tårna nerborrade i sanden. Mmmm... Mys

• Helmborn2B

MsNordqvist:

Visst är det så att man går och väntar å väntar. Jag visste vilken helg vi skulle ringförlova oss för vi åkte bort fre-tis men inte vilken av dagarna. Så först gick jag och räknade ner dagarna till den helgen och sen gick jag på helspänn tills på lördagen när han friade.
    Men jag tyckte det var ganska mysigt när man gick och längtade, blir såna förväntningar precis som det är nu inför bröllopet.

• lillithsmamma

är förlovad med ring :) var ett gemensamt beslut men när själva frieriet skulle bli av visste jag inte. vi var inte bortresta eller så utan det var en trevlig hemma kväll med god midag och mys utan barn då vi förlovade oss :)

• lillithsmamma

så skönt att vi är ute i god tid och planerar :) fast undrar då lite om vi inte kommer längta ihjäl oss till dagen då vi blir fru ;) jag är väldigt otålig så jag försöker ta de lugnt men fick jag som jag ville skulle vi köpa allt idag och rusa iväg till kyrkan ;)

• Helmborn2B

Jo det finns nog risk för det Och det är ju inte lite förväntningar man har på bröllopet. Tänk vilka bridezillor vi kommer vara när det verkligen börjar närma sig!

• Pumpkin

lillithsmamma:

Jag är oxå jätteotålig, vet inte hur jag ska klara det här med att vänta i nästan två och ett halvt år!!!

Helmborn2B:

Ja herregud vilka bridezillor vi kommer att vara

• MrsNyberg2B

Förmodligen värst på det här forumet... Jag försöker intala mig att det är bra att vara ute i god tid för att man kan komma på och förkasta idéer hela tiden, men egentligen är jag som ni, helst igår lixom...

Vad gäller förlovandet, så drömde jag bara nån dag innan dess, att vi förlovade oss med just folieringar, så då var det ju bara att göra... Från början var det inte alls planerat så, och det vart inte förrän efter det som vi bestämde datum. Min mamma tyckte det var trivsamt och skulle skriva upp det i en kalender... Hon är söt.. (jag är första barn till rakning, så att säga.. om nu inte nån annan hinner före under de här två åren - vilket inte skulle vara helt omöjligt...men det är ju egentligen bara roligt!)

Jag har en kompis som utbildar sig till konditor, så hon har fått i uppdrag att träna på olika tårtor - choklad - tills dess. Det kommer nog bli flera provningar!

• Pumpkin

MrsNyberg2B:

Åh, jag önskar att vi hade nån som är utbildad till nånting som har med bröllop att göra inom våra familjer. Men icke Min mormor är visserligen utbildad kallskänka, men vi hade inte tänkt laga egen mat...
    Jag vill ha hallon- och chokladtårta!

• lillithsmamma

egengjord tårta låter så skoj det vill med ha det. ja bridezillor kommer vi nog vara ;) vi kommer nog veta hur det ska vara och bli nervösa om det inte följer planen fullt ut ;) :)

Svar på tråden 2008 sommar bröllop fler