2008 sommar bröllop fler
än jag som har det så långt framåt i tiden ? 'om det finns så är denna vår tråd där vi kan prata och diskutera planera lite .
än jag som har det så långt framåt i tiden ? 'om det finns så är denna vår tråd där vi kan prata och diskutera planera lite .
lillithsmamma:
Tack
Looove:
Brukar oftast va så att det är bruden som har planen i huvudet Så är det här också, men min sambo tycker det är jätteroligt med mitt planerande. Och visst är det skönt att vara ute i god tid?
Ms Nordqvist:
Jo det känns skönt! Man får ju så himla mkt inspiration och bra idéer härifrån!
När ska alla här inne börja planera "på riktigt"? Fixa med inbjudningar osv?
Looove:
Vi börjar nog GÖRA saker om ett år ungefär, just nu blir det mest förberedelser.
Min vigsel ring kommer vara i guld med sneda stenar i, klänningen axelbandslös med långt släp och inbroderade stenar i... :)
färgtemat är lila & silver så mina brudtärnor kommer ha lila klänningar som matchar allt annat som tårta, bordsdekorationer blommor m,m
Sedan jobbar jag redan nu på utformningen av inbjudan,.. vet inte riktigt hur det ska stå och så... och även till festprogrammet.... vill ha lite roliga komentarer här och där och fina bilder m.m så jag kommer nog börja GÖRA saker praktiskt snaart ;) tihi
Hej!
nu kan ja också erkänna våran idé om när vi vill ha bröllopet....ville inte säga till nån för att man ska låta dum med att det är 2år kvar...känns konstigt när man är i butiker på stan och kollar på saker också o personalen frågar när datumet är? :/
Vi har tänkt Juli 2008 ialf...beror på vilka datum festlokalen är ledig o vigselplatsen med. Sen beror det på om vi hinner få ihop budgeten också så i värsta fall hamnar vi på 2009 men det ska nog ordna sig ändå för...vi...ehmmm jag har räknat på alla saker o satt den på max 55000 nu. Går det att komma undan med 5000kr billgare är det bara bra :)Men det lär bli på minst 50-52 000.
Jag har tänkt ut hur klänningen ska se ut och tittat runt för vem som ska sy den samt vart ifrån jag ska skaffa korsetten.
Även bestämt utseende på inbjudningskorten(temat) och fixat en tirara redan(var risk att bli av med den för den är antik och kan bli uppköpt långt innan jag ska ha den så va lika bra o slå till direkt!).
Tittar just nu runt på blomdekorationer för borden samt hur jag vill ha buketten.
Vill ha vigseln på Bohusfästning och middagen/festen på restaurang inne i GBG.
Vi ska ha ett "litet" bröllop med ca 23-24 gäster...där han är den som bjuder flest personer.
Jo, jag har redan hittat mina ringar men han verkar inte bry sig för mycket om utseendet på sina utom att de ska vara i rött guld o ev mathca mina.
Det är mest jag som tittar till saker för han vet inte hur man ens har en budget! Vi är sambo o jag har märkt det redan nu....inga nudlar i 2v innan lönen kommer tack!! hehe...
Förrut fanns det bröd, smör o kanske lite ost...samt pasta/nuddlar i skåpet-nu finns det mat i frysen tom o flera olika pasta o flera pålägg ;)
Oj vad ni har kommit långt! Men jag förstår det är så kul att fixa och dona!:)
Vi har bestämt kyrka och plats för fest, men inget kommer att bokas än på ett bra tag. Budgeten ligger på drygt 100000 för ca 50 gäster exkl bröllopsresa + ringar. Blommor, klädsel mm har vi kollat lite på. Ringar är så gott som bestämt, de ska en guldsmed få fixa.
Har tänkt på en sak... Har ju sett en hel del klänningar som man mer än väl kan tänka sig att ha. Kommer dessa finnas kvar om ca 1,5 år eller kommer det nya varje år?
HA!
Ni tar orden ur min mun... Jag har också tänkt starta en sånhär tråd, men trott att jag är för tidigt ute, tydligen inte
Vi plnerar att gifta oss våren -08, och förlova oss nyår -06. SPÄNNANDE!!! Sedan jul har jag hängt här, köpt bröllopstidningar, funderat, funderat... Och min blivande verkar inte vara helt led på mitt bröllopsprt ännu.
Unelmia: 1 ? är UNGEFÄR 10 kronor. Jag kommer fr Finland och förstår inte varför ngn tror att det är billigare att gifta sig här (elr har jag missat nåt?!)
Roligt iaf med en tråd man får känna sig hemma i!!!
Jag drömmer om denna klänning:
www.benjaminroberts.co.uk/romantic2.htm Den i mitten, nr. 777.
Hur ser era drömmar ut???
Lanzara:
Som jag tidigare nämnt i tråden så ser min dröm ut såhär, på ett ungefär: www.sodrahogtidsklader.se/Arets%20klanning%202005%20Aspera.htm
Men det finns så otroligt många vackra klänningar, så huvudet snurrar ju på en
Så kul att se att det är så många som är precis lika bröllopsgalna som man själv!
Nu har jag kommit igång ordentligt med min scrapbook där jag klistrar in allt som kan insprirera och vägleda. Tror det kommer bli grymt svårt att kunna välja mellan allt.
Har blivit lite förvirrad dock, förut var jag säker på vart vi skulle ha vigseln och festen. Men nu har jag hittat två ställen till som skulle vara perfekta... Vet inte hur jag ska kunna välja mellan dem, de är alla så himla fina.
Förresten, är det någon här som ska skicka ut "save the date" kort när det börjar närma sig lite mer och hur långt innan ska ni i så fall skicka ut dom?