• lillithsmamma

2008 sommar bröllop fler

än jag som har det så långt framåt i tiden ? 'om det finns så är denna vår tråd där vi kan prata och diskutera planera lite .

• Svar på tråden 2008 sommar bröllop fler
  • lillithsmamma

kommit till i planeringen att jag vet kläder jag vill ha ,vart det blir mycke mera har jag inte planerat mera :)

• Snitte- 5/7-2008

Hejsan igen! :)

Idag har jag och min M2b letat efter festlokal... vill gärna boka det snart för att inte det ska bli så att man hittar den perfekt och sen att den är upptagen...
    Sedan letar jag för fullt mönster till min klänning, har en väninna som ska sy upp den, färgtema är klart och det mesta av dekorationen... gästlistan är inte klar och kommer nog inte vara det förrän nästa år.. man vet ju inte om det tillkommer någon sådär MÅSTE vara med... =) ringen har jag hittat med köper den inte än... skulle nog vara liite tidigt... =) hihi hur har ni tänkt göra med inbjudan och så? göra själva eller köpa färdiga?
    kramar

• Pumpkin

snitte: Jag tänker göra själv. Ska använda mig av någon fin tapet som går i våra färger tänkte jag

• Helmborn2B

Vi ska köpa våra kort, dock inga färdiga utan hos några i göteborg som gör korten efter ens önskemål.

Nu har jag ringt och pratat med dom som har hand om festlokalen vi ska ha. Tydligen blir det snabbt uppbokat så vi ska dit och få mer information om någon vecka eller så.

Kan dessutom tillägga att jag tvingade min fästman att bedöma och ge ett utlåtande om 476 brudbuketter häromdagen.

• Snitte- 5/7-2008

Hihihihi DET ÄR RÄTT!! :D vad härligt det där med brudbucketterna.. =) så där gör jag med fast med typ allt... =) hihihi

MsNordqvist: smart det där med tapet... hade jag inte tänkt på..:)

• Pumpkin

Jag tvingar min blivande att kolla på allt från bröllopsresor, till klänningar, till blommor - varje dag

snitte: Ja, det är faktiskt en himla smart idé det där med tapet, eftersom att det blir rätt så billigt. En tapetrulle går ju på mellan 100-200 kronor kanske, och borde räcka till en hel massa inbjudningskort! Sen får man väl använda nått fint papper att skriva ut från datorn och klistra på tapeten, eller nått Har inte riktigt tänkt klart än, men är i alla fall helt inne på tapet!

• Smulibul

Usch, varför gick jag in här, känns som jag aldrig kommer hinna färdigt? Vi gifter oss i juli i år och vi har bara bestämt lokal och kyrka, typ förra veckan. Vad ni är duktiga, önskar att vi också hade framförhållning....

• Pumpkin

Smulibul:

För mig handlar det inte om att vara smart och ha framförhållning lika mycket som att jag är otroligt otålig

• lillithsmamma

inbjudningskort ska vi göra själva sedan :) ringarna och dyra grejerna kommer vi köpa först :) så vi vet hur det blir med resten av sparandet :) vet att allt det är tidigt men vi vill kunna göra det så ekenomiskt som möjligt . hur ska ni andra göra dyrt bröllop eller billigt ? stort eller litet? borgeligt eller i kyrkan?

• Pumpkin

lillithsmamma:

Vi hade tänkt oss ett kyrkligt utebröllop med lite sådär lagom många människor. Hoppas jag i alla fall. Sambon är uppe i 50 gäster och jag 30, så jag hoppas vi kan kapa lite. Känner inte för en släktträff, det är vårt bröllop och jag vill helst ha vår närmsta familj och vänner bara. Vi får väl se Budgeten kommer nog ligga på 50000 utan bröllopsresa, dvs varken lyx eller budget.

Ni då?

Svar på tråden 2008 sommar bröllop fler