• lillithsmamma

2008 sommar bröllop fler

än jag som har det så långt framåt i tiden ? 'om det finns så är denna vår tråd där vi kan prata och diskutera planera lite .

• Svar på tråden 2008 sommar bröllop fler
  • Pumpkin

unelmia:

Det där problemet har jag oxå, jättemycket att göra i skolan men kan absolut inte slita mig från BT!

• utvandraren

menade Finland...
    Hur tidigt ska man boka lokal och kyrka, ni som vet??

• Pumpkin

utvandraren:

Beror ju på var i landet du planerar att vara? Jag tycker du ska boka så fort du bestämt vilken kyrka och lokal ni vill ha, så är ni säkra på att få det

• unelmia

Billigare än Norge iallafall..men lite dyrare än i Sverige...tror jag..vet inte skillnaden mellan euro och krona...
    Sommarbröllop=boka kyrka ca 9 mån. innan,
    annars ca ett halvt år... så är det hos "mig" men har väldigt liten församling så kyrkan e int så fullbokad

• utvandraren

min dröm är att ha en hel helg ute på en herrgård, så då borde man nog vara ute i god tid! Men det är svårt att hitta ställe med bra kök och fin omgivning och vettigt avstånd!!

• Helmborn2B

Vi har planer på att ha vårt bröllop på ett slott dit gästerna kommer på lördagen och sen kan de som vill stanna över natten och sen vara med på brunch på söndag morgon.

Tycker det är en kul grej att man träffas allihopa även dagen efter.
    Sen är det ganska praktiskt också eftersom slottet ligger en bit från orten där de flesta gästerna bor och då behöver de inte tänka på hur de ska ta sig hem på lördag kväll och alla kan ta sig ett glas vin och så.

• lillithsmamma

kommer ha en låg budget hemligt med bara två vittnen i kyrkan sedan festen bjuder vi in ca 50 personer sammalagt kommer ha den här i svergie :) tack för att du sa till utvandraren :)

• unelmia

Måste rätta mig själv...skrev tidigare fel årtal...jag vill gifta mig sommaren 2007...de e ju 2006 nu..åren går sååå fort..jag håller ingen koll längre

• unelmia

Så då kanske ja inte hör hemma här på tråden...men jag har ju inte ännu bestämmt säkert år 2007 el. 2008...så jag hänger kvar

• Chokladtårtan

Jag och min pojkvän planerar bröllop sommaren 2008:)

Svar på tråden 2008 sommar bröllop fler