2008 sommar bröllop fler
än jag som har det så långt framåt i tiden ? 'om det finns så är denna vår tråd där vi kan prata och diskutera planera lite .
än jag som har det så långt framåt i tiden ? 'om det finns så är denna vår tråd där vi kan prata och diskutera planera lite .
Vårt kommer vara på någonstans mellan 80-100 pers. Kyrklig vigsel utomhus (om vädret tillåter) annars blir det i kyrkan som vi bokar ut ifall att vädergudarna inte skulle vara på våran sida.
Vi har kollat lite på vår budget, tror hela grejen kommer gå på ca 200.000:-. Tur att man har snälla släktingar för min kära respektive blev något förskräckt.
Men det är ju middagen som kostar, kuvertavgiften är ganska mastig men jag vill hellre ha presenter än att ta ut en avgift av gästerna.
Men men... fint blir det!
Hejsan
Ja det där med budgeten spelar ju ganksa stor roll... =) vi kommer ha ca 50-60 gäster men det är JÄTTE svårt att hålla det till det.. :D det är så många man vill ha där, vi kommer gifta oss i kyrkan och det är ju en öppen cermoni så alla kan ju komma dit men ca 50-60 kommer vara med på middagen och festen efteråt.
Vilken tid har ni tänkt att själva vigslen kommer vara? jag funderade på runt 13 men vad har ni tänkt?
Hejsan! Jag drömmer om ett bröllop till sommaren 2009..jag kan ju inte säga att jag planerar..de e väl för tidigt? är inta ens förlovad
Snitte: e inte kl 13 ite för tidigt själv tänker jag ha kl.16 eller 17
Ojoj oj! Här var det framförhållning måste jag säga!!! Impressive! Jag och min kille dividerar mellan 2007 och 2008. Han vill 08 och jag 07. Tycker det känns som en evighet tills 2008..........Döööör!!!
JAg har typ bara tänkt över vad jag skulle kunna tänka mig vilja ha!!
jag vet inte... tänkte lixom att man kunde ha festen länge... :D nej men ja, det kanske är tidigt... hade en vännina som gifte sig 15.00 men det blev midnatt så fort då tyckte man.. :D tihi
nån mer som funderat på tid?
Unelmia: härligt att du är här på Bt iallfall och kan suga åt dig tips för senare planering och vi som (iofs) är tidiga med planering kan behöva alla tips som man bara kan få ;)
lillithsmamma!
Vill bara påpeka att om ni tänker gifta er i Norge behöver ni en stadig budget!
Jag bor själv där och vi planerar i Sverige just av den anledningen. Alkohol är fantastiskt dyrt och både lokaler och mat med, sedan kommer valutaskillnaden på ca 20%. Värt att tänka på... När dina svärföräldrar gifte sig kanske läget var annorlunda? Hoppas du inte blir besviken...
ja och det är ju såå härligt att planera bröllop..de e det bästa jag vet...har jättemycket skolarbete men kan inte slita mig från BT...och så har jag börjat anteckna i en anteckningsbok..så att jag kan se allt till pappers...
man kan oxå gifta sig i Finland om Norge är för dyrt...på svenskt håll i fin förstås..
14.00 har jag tänkt
Men det funkar dåligt för mig iaf! Långt att resa för mina gäster..
Är Finnland billigt? Trodde det var dyrt jag...