• lillithsmamma

2008 sommar bröllop fler

än jag som har det så långt framåt i tiden ? 'om det finns så är denna vår tråd där vi kan prata och diskutera planera lite .

• Svar på tråden 2008 sommar bröllop fler
  • lillithsmamma

vänta måste vi nog tyvär göra på vårat bröllop fast man kanske kan trolla bort något år ;)
    har ni tips föresten på att gå ner i vikt? jag vill ha vikten 60 minst.

• CmD

Håller med er ovanstående om att det finns risk för många bridezillor här
    Undrar om det är bra eller dåligt.

• lillithsmamma

tycker det är bara bra en hel gäng tjejer som vet vad de vill :)

• Pumpkin

Jag håller med lillithsmamma, känns bra att vi är ett gäng som vet vad vi vill

Och jag vill oxå gå ner! Är med i viktklubb.se, men inget händer Har inte gått ner ett kilo på 1 månad, trots kaloriräkning och träning. Har dock förlorat nån centimeter i midjan.

• Snitte- 5/7-2008

Hejsan oj nu har jag inte vart med på ett tag här...

Vi kommer vara 24 & 25 när vi gifter oss.. och är ännu inte ringförlovade... Min M2B vill också fixa ett "riktigt" frieri innan vi köper ringar och så... så jag väntar också.. :)

Jag vet exakt hur min tårta ska se ut men har ingen aning om vilka smaker som är goda.. vad svårt...:(

• Pumpkin

snitte:

Choklad och hallon!

• MrsNyberg2B

Choklad och hallon, det är ungefär vad vi (läs: jag) har tänkt... Det är ju supernajs... Fast bara choklad funkar för mig åxå :-P
    Det som faktiskt är praktiskt med att vara så ute i tid (för en gångskull - fast jag och m2b pratade just vid frukosten om att vi förmodligen skulle glömma att skicka ut inbjudningarna eller annat lika smidigt, tvugna att ringa in folket dan innan...) är att man kan få många idéer, och man kan slänga bort och ändra, inga förhastade beslut inte... Det är nog bra. Tror jag. Ytterligare fördel: m2b's brorson hinner växa till sig och bli lite större och kan alltså vara näbb.

En helt annan fråga nu: Nån som vet hur man gör för att förminska ringen. Alltså, jag fattar att man går till en guldsmed, men vad kostar det och hur lång tid tar det?

Det är väldigt praktiskt med vänner och familj som är bra på saker, förutom min tårtvän (som åxå ska vara tärna) har vi två kockar, en kantor, en präst, ett helt band och fotograf ibekantskaps/familje kretsen... Vi har dessutom ett gäng kompisar som ofta åker båt till Kiel eller så, för att proviantera ibland alkoholen.. Så himla bra! :D

Min blivande är så SÖT när han ser koncentrerad ut... Om ni undrar...

• Pumpkin

MrsNyberg2B:

Ja, det är jättebra att ha tid på sig att väga fördelar/nackdelar gällande olika idéer, spåna, kolla runt och verkligen kunna göra det bästa valet för vår dag!
    Till exempel färgtema, det har jag fått mycket hjälp med här på forumet och nu är det så äntligen bestämt Till 98% i alla fall
    Gammelrosa, lime, vitt(/creme) och turkost ska vi ha. Romantiskt, somrigt, fräscht och modernt - på en och samma gång!

Vad ska ni andra ha för färgteman? Ska ni ha nått annat slag av tema oxå?

• GrisRosa

ÄNTLIGEN!!

Jag har hängt här i flera månader men har aldrig riktigt vågat erkänna att vi inte planerar förns 2009

Jag har det mesta klart i huvudet, men det sköna m att planera så här tidigt e ju att man kan ju ändra sig!! På så sätt vet jag att när det väl är dax så har man valt det som känts bäst längst. Fast det kan ju bli ett litet "problem" m smekmånaden eftersom jag läst att det egentligen rekommenderas att man ska ha lika lång smekmånad som planeringstid Skönt m 3års smekmånad då....

Just nu e vi inne på färgerna ljusblå, rosa och grön och sedan har "naturlig sommar" som tema. Dvs ex dekorera m massa vilda blommor och ha havre i buketten.

Sorry om det här blev långt men jag blev ju så exalterad när jag hittade er

• Chokladtårtan

Jag och min pojkvän har bestämt att vi ska ha bröllopsbakelser, choklad och jordgubbar tror vi. Vi är chokladomaner båda två så.

Men viktklubb är bra för att gå ner i vikt, jag är med där, och har gått ner. Jag har gått ner 35 kg nu.

Svar på tråden 2008 sommar bröllop fler