2008 sommar bröllop fler
än jag som har det så långt framåt i tiden ? 'om det finns så är denna vår tråd där vi kan prata och diskutera planera lite .
än jag som har det så långt framåt i tiden ? 'om det finns så är denna vår tråd där vi kan prata och diskutera planera lite .
"Gött" att veta att fler tjejer tänker på sitt framtida bröllop redan nu...
Själv ska jag gifta mig 2008.08.10 och hoppas på en oförglömlig dag...kramizar
Som jag sagt tidigare har jag tänkt mig blått/silver som tema. KAnske typ ha frost tema med tanke på årstiden. En anna tanke var att ha eldtema vilket kan vara mer effekt fullt men jag är en en kall vintertjej
Jag funderar på om man kan ha jordgubbar i alla rätter, förrätt, huvudrätt och efterrätt. Och sen bakelserna. Bara lite jordgubbar i varje, inte så det tar över. Jag vill ha jordgubbar i buketten med, om det går.
Det kommer med all sannolikhet att bli en oförglömlig dag.. (kan knappast bli annat om man planerar så länge som vi... :D)
Roligt att vi ändå är så många..
Jordgubbar är ju bra. Om de är mogna. Det går ju alldeles utmärkt att ha jordgubbar i en bål, om man ska ha det, eller i champagnen, det är ju bra.. Om man inte vill ha det i allt, så är ju det möjligt som start (brudskålen) och som avslutning, så att man rundar in måltiden retoriskt korrekt... (jag läser just en del retorik)
MrsNyberg2B:
Åh, att tända grillar och grilla korv mitt i natten lät som en toppenidé! Korv med bröd hade vi oxå tänkt ha som nattamat, men då kokt korv. Kanske man skulle göra som er istället? Skulle va jättemysigt tror jag
Jag läser oxå retorik just nu, ska hålla ett argumenterande tal på måndag
Jag skulle gärna ha jordgubbar i allt, just jordgubbar har en särskild betydelse för mig, som jag skulle vilja ha med när jag gifter mig.
Går det att ha jordgubbar till kött, eller fisk egentligen?
Säkert går det att ha jordgubbar till allt, man kanske kan göra nån typ av salsa med jordgubbar, till nåt köttigt.. Jag har ingen aning, jag låter blivande fixa käket...
MsNordqvist - visst är det mysigt. Blir vädret dåligt, så kan man ju ha kokt korv istället, för pissregnar det, så vill ju ingen trava ut och käka korv mitt i... Eftersom vi gifter oss i början av juni, så finns väl det kanske en risk att vädret inte är genomvarmt - fast å andra sidan, så kan det ju vara värsta värmeböljan.. Är det kallt, ska man kanske förbereda någon varmare dryck, som varm choklad eller något sånt där???
Argumenterande tal - tjihooo.. Vi höll agiterande tal i början av förra terminen. Det var ju rätt så roligt... Eller, tja, lite krystat kändes det såklart, eftersom allt mest var påhitt och lite enmansföreställning över det hela, men, lärde sig lite gjorde man ju iaf..
Råd från M2B - basilika och jordgubbar, har han hört talas om - kolla det!
MrsNyberg2B:
Varm choklad lät oxå som en bra idé, värsta mysiga utflyktskänslan mitt uppe i alltihopa
Juni kan ju vara lite oberäknelig men det är en fin månad. Vi ska ju gifta oss i något mer beräkneliga juli, men vad som helst kan ju hända då oxå
Jag läste Svenska C på gymnasiet, då höll vi oxå på mycket med retorik, så just nu känns det bara jobbigt att göra om allt igen Och jag tycker inte alls om att tala inför folk