• lillithsmamma

2008 sommar bröllop fler

än jag som har det så långt framåt i tiden ? 'om det finns så är denna vår tråd där vi kan prata och diskutera planera lite .

• Svar på tråden 2008 sommar bröllop fler
  • June20

oj va många sidor ni hade hunnit skriva då :/ fick sitta o läsa en massa för att hänga med hehe...

Läste bla att nån hade läst hon själv att man räknas som förlovad när man bestämmer sig för att man ska gifta sig...hmm då har ja vart förlovad utan ring sen i sommras ju! :O Ja ska få ringen o "andra" frieriet till denna sommar...vet inte när de blir bara el hur.

Färgtema- Lime/ljus grönt-bukett o andra detaljer inkl i inbjudan.
    -Cream vit-buketten o inbjudan igen men även hela min klänning.
    -Guld-smycken,ljusstakar,ringar som ska hänga på inbjudan.
    -Kristaller-Tiaran,smycken/diamanter,dekoration i buketten o på ljusstakarna.
    Uujjj va ja hade tänkt på denna sak nu märker ja :/ hehehe....bridezilla redan?

Choklad med hallon e JÄTTE gott! :D Ja har bla en favorit inom chokladpraliner som är med hallonmousse i chokladkulla MUMMS!
    Vi ska också ha chokladtårta men ja har inte bestämt hur den ska vara el hur den ska smaka helt...vet ialf att ja vill ha den i 3vån o kanske i en udda form som 6uddig...hmmm...och m2b´s mamma ska få uppgiften att laga den. det blir hon nog glad över så hon får vara med lite också.
    Jag kommer antagligen diskutera de flesta detaljerna som klänning med min mamma o tärna nämligen.

• Pumpkin

June20:

Välkommen till tråden!

Jag har varit förlovad i princip sedan samma dag som jag och M2B blev tillsammans, vi pratade redan då om vårt bröllop Men inga ringar än, M2B vill som sagt ta hand om det riktiga frieriet själv, så jag får snällt vänta

När gifter ni er?

• June20

MsNordqvist :

Ja har skrivit tidigare men de va typ på sidan 10-12 kanske...men alla har hunnit skriva så det ryker här hahahaha....

Vi ska ha det juli 2008...har inte satt datum än pga att kolla när vigselplatsen o restaurangen har ledigt för oss samtidigt :) men vet ialf att vi vill helst ha det på fredag med lunch efter på lör (el lör till sön).
    När ska ni ha det?

• Pumpkin

June20:

Vi ska oxå ha i juli 2008, närmare bestämt 19/7

• June20

Vart ska ni viga er? festen?

• Pumpkin

June20:

Vi hade tänkt oss ett utomhusbröllop här i Skellefteå eller nåra mil utanför, där vi oxå planerar att ha festen Men mycket hinner ju ändras på 2 år och 5 månader. Men så ser i alla fall planen ut nu

Ni då?

• June20

Vad för sorts plats ska ni ha för festen? hyrlokal? nåns hus?

Vi ska ha det på Bohusfästning(vet inte om du vet vad det är för ställe men det är ialf en stor borg som finns kvar i Kungälv) så utomhus om väder tillåter men annars får man väl flytta alla in i "Fars hat" tornet som finns där...synd bara för gästerna för utomhus kan de sitta på en läktare men inomhus får dem stå upp isfl.

Festen på restaurang Hamngatan som har valv i taket så vi fortsätter på medletid/borg temat där också.

• Pumpkin

June20:

Vi funderar på två lokaler som vi blivit rekommenderade.
    Dels en dansloge dit man tar med egen mat, dels ett café som inte ligger långt från danslogen, där catering och allt porslin och sånt ingår. Vi bestämmer oss när det börjar komma lite närmare, kanske vid den här tiden nästa år eller så

• June20

Aha det låter bra både och men mest praktisk låter nog cafét bara med porslin delen.

Hade nog också tänkt boka saker kanske i början av nästa år.

Hur många gäster ska ni ha då?:)

• Pumpkin

June20:

Jo, det lutar nog åt caféet faktiskt. Enligt en annan tjej här på BT som kollat upp det stället så tar dom 300 kronor/kuvertet och då ingår det mesta - lokal, 3rätters, brudskål, porslin, bestick, glas...

Just nu har vi 70 personer på gästlistan, men jag hoppas få ner det till max 50 på något konstigt vänster Funderar på att bara bjuda dom närmsta på middagen och sen bjuda in fler till festen, men det blir så konstigt eftersom många reser långt för att vara med (om dom nu kommer dvs).

Hur många ska ni bjuda? Vad har ni för beräknad budget?

Svar på tråden 2008 sommar bröllop fler