• lillithsmamma

2008 sommar bröllop fler

än jag som har det så långt framåt i tiden ? 'om det finns så är denna vår tråd där vi kan prata och diskutera planera lite .

• Svar på tråden 2008 sommar bröllop fler
  • Pumpkin

Hallå tjejer, ni får ju inte glömma bort vår tråd!

• Snitte- 5/7-2008

Nej klart vi inte ska glömma... bästa tipsen ju!! ;) vi måste få fram mera ideér ... hihi
    hur har ni tänkt dekorera borden? med blommor, ljus eller annat?

Själv har jag tänkt ha lila flytljus i skålar på borden eftersom lila och silver är vårt tema så ska jag ha massa silverkonfetti också utstrött över dukarna... längre har jag inte kommit... NI då?

• Snitte- 5/7-2008

Och en till fråga: ;)

Er brudtärna... själv funderar jag på att ha fyra stycken, en första tärna ( min syster) och sedan mina 3 närmaste vänninor men har inte bestämt mig än.. hur ska ni göra med tärnans/nornas klänningar och frisyrer betalar ni eller gör de det själva?

• lillithsmamma

nä inte glömmer jag bort tråden inte ;) frågade lite om vi kunde ta och gifta oss i januari istället pga då är en bekant utbildad färdig präst :) men de blir nog som vi planerat från början .

• Helmborn2B

Snitte:

Vi ska ha två tärnor, mina två närmsta vänner. Vi står för deras klänningar, hår, smink mm eftersom vi tycker att det är vår "plikt" när det är vi som frågar dom.

• lillithsmamma

ingen tärna eller sådant bara två vittnen :) duka bordet eller färgtema har vi inte riktigt bestämt mer än att jag vill ha grå vitt.

• Snitte- 5/7-2008

Okey.. ja det är lite olika hur man resonerar,,, andra resonerar ju att tärnan ska betala allt för att det är en ära att få vara tärna.. men jag vet inte hur jag ska göra... :/

• Helmborn2B

Man gör ju som man själv vill och tycker, tror inte tärnorna tar illa upp av att de behöver betala själva, för det är ju som du säger en ära att få vara tärna!

• Pumpkin

Min tärna (min absolut bästa vän) kommer nog betala allt själv, men jag kommer nog ge henne en gåva av något slag för att visa hur mycket hennes närvaro betyder för mig.

Vad gäller bordsdekorationer så ser jag framför mig en massa ljus, blomarrangemang och pärlor. Allt i vårt färgtema förstås

• Snitte- 5/7-2008

ja jag hade nog också tänkt ge mina tärnor en gåva, men eftersom jag vill att de ska ha lila klänningar efter temat så kanske jag ska vara med och betala dem, kanske 1/2 och buketterna om de fixar hår och smink och så.. låter det fair tycker ni?

Svar på tråden 2008 sommar bröllop fler