• tina19/8

Brudar som ska gifta sig i aug i nässjö eksjö området?

Hej är en glad tjej som fyller 24 år nu i feb !
    Ska gifta mig den 19 aug i norra solberga kyrkan en jätte fin kyrka som jag är döp konfirmerad i och ska nu gifta mig i den också .
    Min blivande man och jag har levt tillsammans i snart 8 år och jag är jätte lycklig att vi nu ska vandra tillsammans till altaret och lova varandra evig kärlek men jag skulle vilja byta lite ideer och tankra med andra brudpar så skriv gärna om era planer eller berätta om när ni gifte ja alla är välkommna att skriva
    Kram Martina

• Svar på tråden Brudar som ska gifta sig i aug i nässjö eksjö området?
  • J+S

Hej allihop!
    Nu har jag ett dilemma igen... Ang. inbjudningarna, hur gör man när man har vänner som typ är ihop med någon nu men inte är så seriösa av sig att man absolut inte kan veta om de är ihop vid tiden för vår vigsel. Ska man skriva den nuvarande respektive på inbjudan eller ska man bara skriva vännens namn? De bor inte ihop. Vi tänkte skriva namnen på kuverten. Säg att de inte är ihop vid den tiden då kanske de tar inbjudan som om att det är ok att ta med sig vem som? Dessutom så hade vi tänkt att bjuda de som inte är seriösa utan sina respektive men nu har de frågat om det är ok om de följer med, vad gör man? vad säger man???
    Tacksam för alla synpunkter

• GithKat

J+S: Skönt det löst sig med fotografen. Ang vänners respektive har vi gjort så att vi skrivit namnet på vännen och sedan meddelat muntligt att är de fortfarande ihop så är deras respektive välkomna också.

• tina19/8

hej J+s
    vi kommer att skicka ut våra inbjudningar i slutet på mars om det ska gå som vi planerat kommer bli super .
    Mvh martina

• blivande fru ländin

J+S: I Mellby kyrka, mitt emellan Eksjö och Vetlanda på landet.

Jag måste nog börja tänka om ang utskicket av inbjudningskort, alla verkar skicka ut dem så tidigt. Har i alla fall börjat att göra dem så de ska väl snart kunna vara klara.

• tina19/8

Hej på er idag har jag beställt min bröllopskläning känslan är lite konstigt vet inte vad jag ska göra det börja kännas som om det snart är dax en underbar känsla ! Kram martina

• J+S

Githkat!!
    Det är lite så vi tänkt oxå faktiskt, det känns som att det nog är det bästa alternativet, ingen kan sia framtiden... eller inte jag iaf

Blivande fru ländin! När ska ni gifta er? kommer inte ihåg.. Vi skickar nog i slutet av april, man vill ju få iväg dom innan folk har börjat planera för mycket inför sommaren.

Tina19/8: Va kul med klänningen, själv ska jag till sömmerskan nästa helg, visst är det lite pirrigt när man tänker på det?

Snart slutar jag mitt helgpass, fasen va skönt.
    ha de

• blivande fru ländin

Känner mig nööjd!! Har fått klart en tredjedel av inbjudningskorten o de blev så fina.
    Imorgon ska jag hämta hem tyget till min klänning, har inte sett det så det pirrar lite i magen...

J+S: vi gifter oss 26 augusti i Mellby.
    Har funderat p mitten/slutet av maj ang inbjudningarna men tror vi följer ert förslag på slutet av april innan semesterplaner har kommit igång för mycket.

• GithKat

Ahh våra inbjudningar ligger nu i postlådan och gottarsig förhoppningsvis kommer de fram tills imorgon då det är allahjärtans dag. Gubben min ska dela ut några på sitt jobb imorgon.. hihi sååå skoj det ska bli.

• september bride

GithKat

GithKat a kul att höra....
    Hoppas att de får korten i morgon..
    Vilket datum va det ni skulle gifta er?? Har glömt!!!
    Var kommer du att köpa din brudbukett??och hur mycket kommer den att kosta???
    Och hur går det med hus letandet??
    Många frågor nu.....ler.......
    *L*

• GithKat

september bride: hehe vi gifter oss den 8 juli = mitt i semestertiderna. Buketten har jag ingen aning om vart vi ska ta ifrån och inte heller vad den kommer kosta.. men jag är inne på en enkel stavbukett för max 500. Tror det är bättre att sätta ett pris och sen får de göra som de vill. Hus verkar inte gå alls just nu. Ska visst komma in flera st inom kort som ska vara bra. Svärmor var och kolla på ett idag åt oss men det var både litet och riktigt mycket att göra vid. Vi bidar vår tid och får helt enkelt vänta och se

Svar på tråden Brudar som ska gifta sig i aug i nässjö eksjö området?