• tina19/8

Brudar som ska gifta sig i aug i nässjö eksjö området?

Hej är en glad tjej som fyller 24 år nu i feb !
    Ska gifta mig den 19 aug i norra solberga kyrkan en jätte fin kyrka som jag är döp konfirmerad i och ska nu gifta mig i den också .
    Min blivande man och jag har levt tillsammans i snart 8 år och jag är jätte lycklig att vi nu ska vandra tillsammans till altaret och lova varandra evig kärlek men jag skulle vilja byta lite ideer och tankra med andra brudpar så skriv gärna om era planer eller berätta om när ni gifte ja alla är välkommna att skriva
    Kram Martina

• Svar på tråden Brudar som ska gifta sig i aug i nässjö eksjö området?
  • GithKat

Ingen aning faktiskt.. men det kan inte vara så dyrt om du ska ha det i buketten.. räcker ju oftast med några stycken. På nixas hemsida är det flera modeller som håller vita kallor som tänkta brudbuketter, mycket snyggt faktiskt. Bäst är väl att gå och kolla i någon av blomsterbutikerna.. eller ringa interflora och fråga.

• tina19/8

hej hej!
    hoppas att alla har det bra med er alla !
    Och att era planer fungera som dom ska ! Själv så mår jag inte så jätte bra men det är väl sådana saker som man får överleva när man är gravid men men det kommer nog att bli bra med tiden . Har fått avbeställa min bröllopskläning nu och har nog hittat en annan som kommer att bli fin med magen senare .
    Har varit och kollat in våran bröllops tårta kommer att bli jätte fin det tror jag står mellan två olika modeller ska bara bestämma vilken jag vill ha av dom men det kommer nog att bli jätte bra som sakt .. jajaj ha det

• GithKat

tina19/8: för de flesta går illamåendet över efter någon månad.. Man mår pecka, men det är det värt. Du kommer helt klart bli jättevacker i din klänning med magen och allt. Själv tycker jag gravida kvinnor är väldigt vackra så vad kan vara vackrare än en gravid brud. Tårta ja.. den ska vi snart oxå boka.. ska bli kul att välja smaker och så. Var har ni beställt er?

• tina19/8

hej GithKat!
    Vi har tagit våran från thimons dom är bäst tycker jag
    Kram

• september bride

Vi ska ta våran tårta från thimons vi oxå... dom är super goda....var på bröllop i november och deras tårta var från thimons super god...som en vanlig prinsess med vit marsipan och mörk röda rosor på... 4 våningar...mmmmmmm

ska ordna med våra inbjudningskort i helgen som kommer,så vi kan få iväg dom i slutet av mars....vi gör dom själva,tycker det blir mer personligt då.....

har inte provat någon klänning än,,håller på att gå ner i vikt..har minskat 9kg men vill gå ner 15kg till tills bröllopet... äter ju cambridge nu.....
    happas det är bra med alla,,,

• tina19/8

hej hej här var det längesedan någon skrev inga nya ideer från någon av er som ska gifta sig i denna krets kram martina

• GithKat

Jobbat i massor därför inga inlägg från min sida. Någon som har bra catering tipps? Svärmor funderar på att ta det istället för att laga maten själv.. har fått meny från Anka & Vaniljsås men vill gärna ha fler tipps på caterings i Nässjö som man kan kontakta.

Är förresten fortfarande i husletar tagen... attans att det ska vara så svårt..*S*

• tina19/8

Hej Githkat!
    Jag vet inte men är det så att ni måste bo i Nässjö eller kan ni tänka er att bo i ett mindre samhälle utanför satn i Solberga ha vi ett jätte fint hus på g och jag själv skule vilja ha det det är så underbart ett gammal gammalt hus men docj renoverat så att man kan bo i det så klart men ni som sakt kanske vi bo inne i stan mvh martina

• GithKat

tina19/8: känner att vi vill nog bo på en lite större ort. Finns endel jättefina hus på landet men känner att det är enklast om man har tillgång till affärer dagis/skola och kommunikationer. Köper vi hus i nässjö kommer vi pendla med tåg till våra jobb i Jönköping. Bor man då utanför blir det krångligare än om man bor på ex cykelavstånd. Så anledningen är rent praktisk. Helst skulle vi vilja köpa hus i Jönköping men det är på tok för dyrt, så Nässjö är ett bra alternativ tycker vi.

Svar på tråden Brudar som ska gifta sig i aug i nässjö eksjö området?