• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • Victory

Okej, tack för tipset, Izunia! Men blir det inte svårt att sitta i en sån underkjol?

Mina mått i cm (så att vi nu får rätt på det här en gång för alla ) :

Byst: 82-83 cm
    Midja: 70 cm (men ska försöka tappa nån cm)
    Vid höftbenen: 83 cm
    Vid stussen (bredaste delen) : 92 cm

Tack för all hjälp!!! Ni är verkligen underbara!

• Victory

Nu har jag lagt upp några andra bilder på klänningen som jag provade i butiken. När jag tittat på den en stund är den kanske ganska snygg ändå... (men fortarande för stor!)

pg.photos.yahoo.com/ph/victorybrud/album&.src=ph

Alternativet är att beställa Jeraldine i light gold från bridesave. Dessutom funderar jag på att beställa en Dion från Cinderella´s Bridal shop på ebay, bara som säkerhet, ifall någon av dem inte hinner komma. Är jag knäpp då? De måste ju gå att sälja sen?

• Tiger72

Victory

vad blir totalkostnaden att beställa från bridesave inkl frakt och försäkring.

klänningen kostar 9500:- på www.princessa.se/
    i södertälje.

jag vet att de hade någon hemma men inte vilken storlek.

blir din klänning stoppad i tullen så kommer du upp i samma slutsumma som på princessa och då är det för bara klänningen.

frakten från bridesave till england är 75 dollar. har för mig att någon skrev att frakt till sverige låg mellan 100-120 dollar. ska du ha underkjol blir det ju ännu mer.

• Ammo

Hej på er!
    Jösses vad ni skriver....:)
    Ny dag, nytt humör ;)
    Sambon kom hem igår, hittade körkortslappen, fick lite mat i magen och sen var allt bra igen.
    Blir jag sur så är det som tur över på ett kick.
    Köpte stämplar och pulver mm igår, ska försöka ge mig på inbjudningskort mm nu så jag får det klart .

Izunia, jag trodde du hade beställt via Treschic också, men du har alltså beställt via Bridesave?!
    Är det någon som tänkt beställa via Treschic?

• Ammo

Tiger72, det är väl ingen tull på saker från England, det är ju inom EU?

• Tiger72

men bridesave i england är det inte usa?

• Ammo

Jag vet inte? Trodde det var eng, men det är kanske usa?

Jag kommer inte in på Treschics hemsida idag heller!! Vill beställa min klänning nu!

• MonikaS

Vad jag vet finns det ingen bridesave här i England utan det är en helt amerikansk sida. Jag har beställt därifrån och som Tiger72 säger ska frakten ligga på runt 75-80 dollar hit. De tog dock bara frakten för USA från mitt kreditkort, men det andra lär väl komma... Har nog inte sån tur

• Tiger72

Monika S beställde från bridesave och hon fick betala 75 dollar för att få den skickad till england.

så jag tror att det ligger i usa.

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S