• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • Yllo

Tiger - Ja dom vet att ta betalt!! Jag hittade min gamla drömklänning på House of Brides för bara dryga 4000 kr idag, när jag provade den på Princessa i sensommras (05) ville dom ha 9000 kr för den! Det är mer än dubbla priset!

• Victory

Tiger: Nej, det är inte alls säkert att jag hinner få den i tid. Det är det som är problemet!

Yllo: Jag tror inte att jag vågar ringa till Bridesave, min engelska är inte så bra. Men jag har mejlat och frågat hur lång tid det skulle ta att få hem klänningen och om de skulle hinna före den 3 juni. Sitter som på nålar och väntar på svar, men det är ju söndag så jag får nog gå omkring med denna nervositet hela helgen!

Ojoj, om jag ändå hade kunnat förutse detta och börjat leta i tid! Jag var bara så inställd på att hitta en klänning här i stan och jag reflekterade inte över att det här med storleken skulle bli ett sånt problem. Och så har det väl lite att göra med mig också, jag nöjer mig inte med vad som helst utan vill att det ska vara PEREKT!

• Tiger72

men kan du inte köpa tex den som är på annons den 25/1 och sy in den. det var ju en 36/38. den är ju i rätt färg också.

• Yllo

Victory - mitt problem är tvärtom Jag kan prata engelska flytande, men har svårt att både läsa och skriva engelskan..
    Jag tyckte dock att Tiger hade ett bra förslag.. Varför kan du inte köpa den som var på annons och sy in den? Då vet du ju att du verkligen har en klänning till den 3/6. En sömmerska/skräddare tar ju inte sååå hemskt mycket för att sy in och fålla upp.

• Tiger72

då får du ju allt också.

Klänningen: stl. 36-38,11500kr
    Underkjolen: stl. 36-38,1100kr
    Slöja: 700kr
    Väska och sjal: 900kr

Säljer nu allt för endast 7500kr

detta här åvan är från hennes annons.

Man kan ju alltid pruta lite.

• Victory

Jag tänkte nog att det är för svårt att sy in en klänning så mycket. Men det var ju en idé! Ska mejla henne direkt!

• Tiger72

vad har du för storlek? 34? säkert inga problem.

gå till en bra skräddare så fixar de klänningen hur lätt som helst.

• Yllo

Jag håller med Tiger. En bra skräddare kan utan problem fixa till klänningen så att den blir rätt storlek

Nu har jag vunnit två av tiarorna som BlueTopaz bjudit på åt mig.. bara en återstår *biter på naglarna* Jag längtar så efter att dom kommer så att jag kan prova och bestämma mig vilken jag ska ha och vilken som passar till min Addison Sedan är det dags att bestämma hurdan frisyr jag ska ha.. avvaktar lite med slutgiltigt beslut i den frågan då jag inte vet hur höga tiarorna kommer att se ut på mitt huvud...

I morgon ska min blivande iväg med lillgrabben och köra israce. Då ska jag nog be min styvdotter hjälpa mig att prova klänningen igen.. med slöja och hela baletten Skorna har dock inte kommit än.. men det var ju 3 veckors levernans på dem och det har bara gått 1,5 vecka än.. Måste också kolla om det blev rätt underkjol som jag fick från Princessa eller om det vart fel där med...

• Tiger72

har du budat på den med blått? den var super fin!

vad var det nu för färg på din klänning?

kan man ha en guld färgad tiara om man har en klänning som är diamond white?

jag vet att det blir snyggt om jag väljer light gold/diamond white

• Yllo

Nej, det vart inte den med blått.. det var 3 andra som budade på den Topaz och jag pratade lite om att hon skulle be säljaren skicka med en sådan åt mig.. men jag vet inte hur det blir då jag valde ut ytterligare en som hon budade på. En som ska vara 6 cm hög!

Min klänning är vit! Fick hela tiden olika åsikter från bröllopsbutikerna om vilken färg jag skulle ha.. Vissa sa vit, andra sa ivory och så fanns det de som ansåg att jag skulle ha en beige eller vaniljfärgad klänning. Snacka om att jag blev förvirrad!!

Klart att du kan ha en guldfärgad tiara till en dimond white klänning.. Jag funderade först på att ha en guldfärgad tiara till min klänning, men då jag ska ha smycken i vitt guld så valde jag silver.. + att jag hade svårt att hitta en brudkrona i guldfärg Nu la dock gubben in veto där med kronan och vill så gärna att jag ska ha tiara istället så det får väl bli en sådan

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S