• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • Yllo

Visst kan det bli lite tufft att starta eget samtidigt som man planerar sitt bröllop..
    Kanske vänta tills bröllopet är över. Minns när jag själv startade eget.. det var mer jobb än jag trodde redan innan jag öppnade min affär

• Izunia

Yllo far jag fraga vad du har för affär?

• Yllo

Jag hade en klädaffär. Min bror och jag hade den tillsammans och vi tog kläderna från en av hans kompisar. Tyvärr så lurade min bros kompis oss rejält och när jag började protestera över felaktiga leveranser och för dyra inköpspriser (mer än han offererat) så la jag ner allt ihop.

• Izunia

yllo ush vad trakigt...

Angrar du dig annars? Om detta inte hade hänt sa att säga..

• Victory

Nu ska jag prova en ny sak som jag inte gjort förut, nämligen försöka lägga ut lite bilder av mig, så jag kan få lite smakråd av er. Det är från när jag provar klänningen Begonia från Alicja Eklöw. Den är inte till 100 % vad jag skulle vilja ha, men jag kan beställa den via butiken här i stan. Om jag ska göra det måste jag bestämma mig ganska omgående för den måste beställas i min storlek.

Om jag inte tar den är alternativet att beställa själv från internet, då blir det nog Jeraldine i light gold.

Säg vad ni tycker om den här klänningen. obs! den jag provade var i storlek 38 och jag är en 34:a så jag fick hålla in den och den sitter ju inte perfekt. Dessutom är bilderna inte så bra...

pg.photos.yahoo.com/ph/victorybrud/album&.src=ph&store=&prodid=&.done=http%3a//pg.photos.yahoo.com/ph//my_photos

• Yllo

Att jag startade eget?? Både ja och nej. Det var jättekul att vara egen företagare, men... Eftersom jag var ensam i affären var det inte enkelt för mig att gå på lunch, uträtta ärenden o.s.v. När jag var hit till Sverige (bodde på Åland då) för att hämta varor var jag tvungen att stänga affären under den dagen. Sedan var det lite svårt i början att få ihop tillräcklig med pengar för att själv kunna leva på det. Min omsättning täckte utgifterna för lokalen, klädinköp och övriga rörliga kostnader (annonser och dyl), men att få ihop pengar som räckte till min egen hyra och mat för egen del var svårt. Var helt ensam på den tiden också.. ingen karlslok som hjälpte mig med utgifter och pyssel hemma.

• Izunia

Jag maste nog säga att den klänningen du provade ser lite "vardaglig" ut i bröllopsmening..KLart den har ju langt släp.. Nä jag gillar det draperade pa Jeraldine..

• Yllo

Victory

Den var fin det var den.. men om den inte känns helt rätt så tycker jag att du ska försöka få tag i en som du verkligen gillar.

Fick du tag på tjejen som sålde MS Jeraldine här på BT (annonsen från 25/1)

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S