• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • MonikaS

Och just det, glömde säga att jag tyckte bara att 14 blev väl stor att ta även om den skulle passa midjan. Då blir den ju helt enorm i övrigt. Min har inte korsett heller så vet inte hur pass anpassningsbar den är. Men har ändå tänkt gå ner ett par kilo så hoppas det ska bli bra så här... Har ju inte provat så håller tummarna, aaargh!

• Ammo

Min har ju korsett som tur är så jag kan ju anpassa min lite i måtten om den blir stor eller liten.
    Har du valt en 14?

• Ammo

Jag hoppas också gå ner mellan 3-5 kg så jag är ju rädd att beställa en för stor.

• MonikaS

Ingen fara Jag tänkte som så att 12:an rent midjemässigt ska man väl kunna klämma in sig i (med ett par kilo mindre) och sen kan man ju be en sömmerska sy in höfterna. Borde väl vara okej, hoppas jag. Kändes som om 10 skule bli lite väl mycket press att banta ner midjan för, och är inte världens mest motiverade

• MonikaS

Ja, jag vet, så svårt... Men det är ju lättare att sy in. Å andra sidan förstår jag vad du menar, tyckte ju själv att 14 lät alldeles för stort i allmänhet. Så vet du med säkerhet att du ska ner ett par tre kilo kanske det är bäst att ta en mindre storlek om du ändå ligger precis på gränsen till den.

• Ammo

Ja, jag har du dragit ut på detta i en vecka nu för att jag är så osäker.

Izunia, försvann du?
    Vad hade du för mått?
    Tänkte mest att om du kan ha en 8:a så kanske jag också kan det? Men jag gissar att du är smalare? Kanske ska ta en 10:a?

• Izunia

nej nej...jag är ocksa bredare i midja även om jag inte är tjock...ska kolla mina matt..

byst 34
    midja 28
    höft 36

Enligt deras matt är jag en 6, 10 och 4!! Min klänning är höst 03.

• Izunia

Ammo
    jag blir galen med tiarorna! Vet inte alls vilken jag ska välja...! Vi far se när jag provat bada..

• Izunia

Hade jag varit dig hade jag lungt beställt en 10:a. Du hade även kunnat ha en 8:a.

Jag provade som sagt en 10:a i Australien (de hade ingen 8 i min modell) och den passade bra. Började ju svettas när jag tänkte pa att jag beställt en 8...Men den var super!!

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S