• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • Yllo

Jag hittade något som hette "clip on set" Det var 1st 18cm bred, inkl 3 clips, 1st 14cm bred,inkl 3clips, 2st 6cm breda, inkl ett clips på varje. 2st 4cm breda, inkl ett clips på varje.
    Hur mycket behöver man ha? Kanske jag ska köpa två uppsättningar...

• BlueTopaz

En viktig sa att tänka på tt oäkta hår går inte att locka! (smälter) så ska man ha lösa lockar eller krånglig uppsättning som kräver styling så måste man ha äkta vara...
    Jag ska nog oxå köpa ev..??

• BlueTopaz

Har bara en massa plasthår hemma

• BlueTopaz

yllo, köp hellre äkta går på träns, lättare att fixa med det än clips (clipsen sitter dåligt vet jag med egen erfarenhet.)

• Yllo

Topaz.. Hur fäster jag tränsen då? Jag trodde att man måste ha clips för att få fast det.

• Victory

Izunia:

Nu har jag mätt mig!
    Byst: 82 cm (med BH)
    Midja: 70 cm (ovanför naveln)
    Höft: 83 cm (på höftkammen)

Ja, jag vet! Jag är större på underkroppen än på överkroppen. Har vanligtvis storlek 34 uppe och 36 på nedre delen. De brudklänningar jag har provat har 34 passat bra éftersom de sitter tajtast över bysten och lösare över midja/höft.

Vilken storlek tror du att jag ska välja om jag ska beställa från utlandet?

• Izunia

Victory

Vilken modell var du ute efter?

• Izunia

Jeraldine var det va?

Jag hade beställt en MS stl 4. Eftersom det är korsett i ryggen är det lätt att reglera.

En stl 2 passar i bysten men blir alldeles för liten i midjan. Men det är snyggat när det inte är helt atdraget i ryggen.

• Victory

Ja, det är Jeraldine som känns mest aktuell.

Jaså!? Storlek 4!

Jag antar att deras mått är i inch och 1 inch = 2,34 cm. När jag har kollat på andra stoleksguider ska jag då ha storlek 8 eller 10. Har de helt andra sätt att mäta MS-klänningarna?

• Izunia

ja det är helt annorlunda! Du hade kunnat ha en 2:a men jag hade nog köpt en 4:a.

Själv är jag stl 36/38 och köpte en 8:a. Sitter perfekt. Jag har även provat en 10:a som passade och hade säkert kunna ha en 6:a.

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S