• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • Izunia

haha nej inte min mamma!! Klänningen hon ska ha fast i guld... Fast hon ser ända ganska bra ut! Hon är 48!!

Tiger: Absolut 2! annars blir den för stor!!

• Izunia

ok maste äta lite nu sen jobba igen...

vi hörs senare!

• Yllo

Izunia

Jag gillar den dubbelradiga tiaran bäst. Med den frisyren du tänkt ha så tror jag att den kommer att göra sig fint... fast du vet ju att jag också gillar glitter
    Tänkte görs som så här.. att när jag ska iväg och göra provkamningen då tar jag tiarorna med mig och kollar vilken som passar bäst med frisyr och klänning

Victory
    Jag gifter mig också den 3 juni. Tror att du måste beställa klänningen NU om du ska hinna få den och göra eventuella ändringar på den. Det är ju bara 3,5 månader kvar nu till vår stora dag och jag skulle räkna kallt med minst 3 månaders leveranstid (så sa dom också i vissa bröllopsbutiker jag besökte). Var man beställer har jag inte mycket pejl på. Det där kan dom andra tjejerna bättre än jag

• Izunia

sa länge kunda jag halla mig borta!

Yllo jag far ocksa ta med mig tiarorna för att se vilken som passar bäst om jag inte kan bestämma mig.

Ja leveranstiden kan ta upp till4,5 manader..

• Victory

Yllo:

Ja, nu kommer jag ihåg att jag "sett" dig i 3 juni-tråden! Har du redan beställt klänning? (jag har inte läst hela denna tråd).

4,5 månader!!?? GAAHH!! Men vilken klänning ska jag beställa då? Och varifrån? Och i vilken färg och storlek?!!!!??? Jag får PANIK!!

• Izunia

du kan alltid betala ca $60 för snabbare leverans!!

Ok, vilken modell var det?

Vad hade du för matt? Och vilken färg g

• Izunia

oj lite snabb..

vilken färg gillar du? Vit, ivory eller ljus guld? Brukar varea standard hos MS.

• Ammo

Victory,
    jag beställer via
    www.treschicbridal.com
    det är den billigaste hittils som jag hittat. Men det verkar vara svårt att komma in på deras sida nu?!
    De skrev att om jag beställer nu så får jag den i slutet av april.
    Jag gifter mig 12:e aug så jag hinner ju göra av ändringar.
    Så börja kolla vad du vill ha nu!

Izunia,
    ha ha, jag tänkte väl, vilken mamma det skulle varit :)
    Du får ta det som en komplimang till dig istället, vacker mamma,vacker dotter ;)

• Victory

Åh, skönt att ha er som rådgivare!

problemet är väl att jag inte riktigt vet vilken modell jag vill ha, men Jeraldine är fin i alla fall, den kan jag tänka mig.

Jag har även sett denna på ebay och den gillar jag: cgi.ebay.com/WG0406-DION-SHAROI-LUXUS-BRAUTKLEID-CUSTOM-SIZE_W0QQitemZ8256917939QQcategoryZ46510QQtcZphotoQQcmdZViewItem

Färgen ska inte vara kritvit, utan hellre Ivory eller kanske light gold. Hur mörk är egentligen light gold? Jag vill ju ändå att den ska kännas "vit" och inte för gul/beige.

Mina mått i inch är:
    B: 35
    M: 30
    H: 35,5

Pust! Ikväll måste jag gå igenom vilka klänningar som finns!

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S