• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • 26maj2007

Hej tjejer!!

är det någon av er som vet var Victory har köpt sina inbjudnings kort?

• Ammo

God dagens!
    Liiite piggare idag, bara 38 i feber.

Tiger, vet bara att hon gjort dem själv, men vart hon köpt pappret vet jag inte?

Oms, ja jag är så glad att jag fick tag i den till så bra pris.
    Jag tror alla här inne, i alla fall Yllo, Topaz och Izunia är så gott som helt klara, de vill shoppa mer såger de men det finns inget kvar att shoppa, ha ha;)
    Jag har dock kvar litegrann, underkläder, smycken mm men vill vänta tills klänningen kommer med vissa saker.

Nåt possitivt är det i alla fall med att vara sjuk, ställde mig på vågen nu och den visar 63 kg!!!!!!!Jiiiihaaaaaa!!!!!
    I januari låg jag på nästan 68 = -5 kg!!
    Tränar dessutom magen nu, varenda gång jag hostar (vilket är mycket) så spänns ju hela magen, ha ha.

Tyvärr så är väl risken stor att jag går upp minst ett kg när jag blir frisk och äter ordentligt, men jag är nöjd ändå.
    Kommer nog att få sy in klänningen när den väl kommer...
    Måste äta lite frukost nu så jag inte tynar bort helt.

• Yllo

Hejsan Tiger!
    Jag har för mig att Victory gjort sina inbjudningskort själv.

Sitter här hemma med slöja och tiaran på huvudet.. Har ännu inte helt bestämt mig för om jag ska ha den höga eller mellanhöga.. den låga ska jag dock inte ha.. så om du fortfarande är intresserad Ammo så säg bara till Topaz var också intresserad av den låga tiaran...

• Ammo

Yllo, kan du inte fota tiaran så jag får se den igen är du snäll?
    Hur hög är den,cm?

Har ju fortfarande intebetämt mig om jag ska ha tiara eller inte....

• BlueTopaz

Ah, minus på vågen är ju aldrig fel!! ;) Inte för att DU behöver det dock!

Mår lite halvdant idag med men tant röd kom på besök imorse så det kanske är därför.. Trodde man skulle bli av med värken när man fött barn men icke.. Men den är iaf inte lika illa. Det är iaf 4e gången tanten kommer på besök med 25-32dgr emellan, det har aldrig hänt ngnsin i mitt liv förut! Hoppas INNERLIGT att min förbannade sjukdom gett med sig, och efter 4ggr kan man ju nästan tro att det är så?!
    Har ju satt igång med bantningen igen och har stiget under 67kg sträcket nu, men imorse med tanten kom en massa extra vatten oxå så då stod jag på 67 prick. Fick panik när jag insåg att jag bara har 4,5mån på mig att bli av med minst 7kg!!! Hjälp! Man kan ju lugnt säga att jag är VÄLDIGT motiverad nu.. Satte på mig klänningen och inser att jag definitivt måste ner 3-4kg om jag ska kunna sitta ner ordentligt i den.

OMS: hät i princip allt klart, ffestprogram, bordsplaceringen, bordsdekorationer och annat småpyssel är kvar men det är det enda, liiiite trist faktiskt.. ;)
    Åh nu kom mitt sidenband!! Måste kolla, vänta..... Nej!! Det är tokfel färg, det är aprikost!! =( =( Happ.. får jaga band ngnannanstans..

Ylva; jag tror jag tycker den mellanhöga tiaran..?

• Yllo

Jessica... Bild på den låga tiaran finns fortfarande på min hemsida under smyckesmappen. Den är 4 cm hög, var precis och mätte den. Grattis till viktminskningen, även om jag precis som Karin inte tycker att du behöver gå ner i vikt

Tråkigt att höra att du känner dig så där halvdan idag Karin.. men du har säkert rätt i att det är tanten som ställt till det för dig.

Själv mår jag riktigt bra idag... Längtar dock till provkamningen den 13/5 så att jag slutligen kan bestämma vilken tiara det blir.

Oms - Jag har också det mesta helt klart. Det som är kvar att göra är att köpa kostym och skor till lillkillen och så en gördel åt mig.. Festprogrammet är nästan klart, jag väntar bara på att alla ska anmäla sig så att jag kan göra det helt klart och printa ut det. Bordsplaceringen struntar vi i, alla får sätta sig var dom vill.. Hindersprövningen skall skickas in, men det tänkte jag inte göra förrän i mitten av april.. samma sak med namnändringen och äktenskapsförordet. Nu till helgen borde jag få min vigselring och jag ser så fram emot att få se hur den blev . Sedan är det bara annat småpyssel kvar som inte kan göras nu.. tråkigt nog.. Undrar om man ändå ska se om man kan hitta på något mer att shoppa?? *skrattar glatt*

• Ammo

Ha ha Karin, Tant röd kom hit idag med :)
    Inte nog med att man mår som en gris redan..men jag har som tur är aldrig haft några besvär med Tanten..

MEN NU HAR JAG PROBLEM!! HJÄLP!!
    Fick precis mail från vår fotograf och han kan inte längre fota oss:( :(
    Han fick igår en bröllopsinbjudan själv till en nära vän som ska gifta sig samma datum, F*N!!!!!
    Det svåraste med hela vår planering har varit att hitta en fotograf som ställer upp på våra speciella krav....

• Yllo

Helt otroligt att ni båda får besök av tand röd samtidigt Själv har jag aldrig haft några problem med tanten.. min ska dyka upp om 2 veckor ungefär..

NEJ!! Vilken otur Jessica!! Vet att ni haft problem att hitta någon som gör som ni vill när det gäller fotograferingen... Hoppas ni hittar någon annan snabbt som gör som ni vill.

Har varit jätte duktig idag. Tvättat flera maskiner, sorterat, vikit och manglat lakan hela dagen. Pust... är helt slut! Men nu är det bara en omgång lakan kvar att mangla.. och en sista maskin att tvätta.. Har lakanen i torktumlaren och en maskin igång.. en hög tvätt ligger kvar på golvet.. Shit.. glömde dukarna.. måste tvätta dom med Suck tar det aldrig slut???

En kul grej som hände idag... En gammal barndomsvän till mig ringde. Har inte hört ett ord från henne på flera år. Idag satt hon och tänkte på mig och bestämde sig för att slå mig en signal.. först ringde hon dock pappa och fick mitt nummer. Satt och pratade med henne i över 1 timme. Gud va kul det var att höra av henne igen. Hon bestämde sig på stående fot att hon och hennes man ska komma till kyrkan när vi gifter oss! Jag fick lite skuldkänslor för att jag inte bjudit henne.. men hon sa att det inte gjorde något.. huvudsaken var att dom fick komma till kyrkan

• Ammo

Vår fotograf har sånna skuldkänskor för att han inte kan fota så han är så söt att han tom lagt ut 2 annonser på en fotosida där han frågar om någon kan tänkas ta detta jobb istället, snacka om underbar kille!

Har precis träffat Åsa (mäklaren) Hej Åsa;)
    och det känndes toppen! Så nu kör vi!
    Fast pappret för huset ska skrivas på först....

• BlueTopaz

Fasen vad trist Jessica!!! =( Hoppas Verkligen att ni hittar ngn annan lika bra! Jag vet en kille som är sjukt bra på att fota, om det skiter sig riktigt kanske jag kan ta kontakt med honom och fråga.

Gud vad kul med kompisen Ylva!! Sådant gör en så himla glad!!

Jag blir heeelt gaaalen på min huvudvärk.. varje gång tanten kommer får jag huvudvärk i ca en hel vecka innan, den här gången är det ganska illa och det har ännu inte släppt efter 10 dagar... Så var det aldrig förr. Under graviditeten hade jag migrän varje dag (började mellan 13-15 varje dag) som flyttade runt i huvudet i drygt 10veckor (vecka 10-20 och sedan varannan-var fjärde dag fram till v.26). Efter det har jag en annorlunda huvudvärk som kommer mkt oftare. =(

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S