• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • BlueTopaz

Lycka till med banken idag också Jessica!!

Vi får boka en annan dag framöver. =)

• Yllo

Stackars dig Jessica! Hoppas du blir bra fort.

Själv mår jag bättre idag, fortfarande lite trött och hängig.. men det går. Hur är det med dig Karin?

Vi får boka in en annan dag.. Ska fara iväg efter jobbet och hämta våra champangeglas till brudskålen som är färdiga

• BlueTopaz

Med oss är det bara bra för tillfället iaf ;)

Letar lite hus o har en liten gosbebis i knäet. Vi ska gå på prommis bort till solna c sedan, jag måste köpa en hög m nya vardagströjor, kissen min har gjort hål i typ alla..

• Ammo

Hej igen!

Tack för er omtanke! Har varit hos läkaren nu och fått pencilin. Men man är ju helt sänkt, ont i hela kroppen.

Har pratat med banken nu och det ser ljust ut so far...
    Hon skulle ta fram våra papper och kolla igenom allt och ringa under dagen om det inte skulle funka.
    men vi hamnar på ca 10500 kr i månaden, det är mycket pengar....
    Vi klarar det utan problem idag men om räntorna skjuter i höjden så blir det en annan situation..
    Får prataigenom allt ikväll när M kommer hem.

• Yllo

Ja, det är mycket pengar i månaden.. Man bör räkna med att räntorna stiger också.. så att man vet att man klarar det med.. Inget kul att helt plötsligt inte ha några som helst pengar över

• Ammo

nej, det är ju så vi känner, man måste ju leva också...
    Önskar M vore hemma så vi kunde prata om det nu.

• BlueTopaz

Men gär så här, spara 1-1,500:- i månaden på ett särskillt konto. Detta får BARA röras ifall räntorna stiger så pass mkt så att ni kanppt kan leva. På så sätt är ni garderade! Och vad ni än gör, bind INTE räntan, på sikt betalar man bara väldigt mkt mer.. Bättre att ha en extra buffert ifall att då. Efter 5-8år har ni mkt extrapengar på buffertkontot om räntorna skulle stiga mkt.

• BlueTopaz

Så jättestor skillnad är det ju inte mellan ett hus på 3 och 3,3milj.. ;)

• Ammo

Vi har bra ekonomi idag och skillnaden mot det vi betalar idag på lägenheten blir dryga tusenlappen mer per person. Så nu är det inga problem men går räntan upp till 6-8 % då pratar vi 15-20000 kr i månaden!

Men min magkänsla just nu är att vi tar huset.

• Ammo

Nu ringde banken igen!
    Vi har beviljat köp för 3,3 milj och vi har BRA marginaler på månadskostnaden sa hon.
    Hon har räknat på en högre fastighetskatt 2,5 fast den ligger på 2,2 samt att räntorna går upp till över 6 på bottenlån och 8,65 på topplån, vilket är högt, Då är minimum gränsen på vad man ska ha kvar att leva på 11000kr och vi låg då på 17000 kr.

Så nu ska vi bara prata ihop oss om vi ska slå till :)

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S