• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • Yllo

Izunia - Jag håller med Topaz om att affären inte behöver ligga mitt i stråket för att bli populär. Är man på jakt efter klänningar så letar man sig dit oavsett var affären är belägen Tråkigt att dom inte kunde förminska din ring.. Men det ska gå!! Du får kolla med fler guldsmedsaffärer! Om du vill kan jag printa ut bilden på din ring och kolla med min guldsmed om dom kan göra det och hur mycket det skulle kosta att förminska ringen... Dom klarade ju av att förminska en av mina ringar som flera andra sa att var omöjlig att förminska.

Som med min vigselring... Vi var och beställde den idag. Guldsmedjan var inhyst i en källare med ståldörrar.. enda skylten var en pytteliten historia vid ringklockan... Hade aldrig hittat dit om det inte hade varit för Bosse Vi beställde en ring i samma form och utseende som min förlovningsring. Rött guld och väldigt rund.. I mitten av ringen kommer hon att fälla in ett stycke vitt guld (med rött på sidorna) och däri skall diamanterna fattas in. Det blev 7 st 0,07 carats diamanter, kvalité River VVS med briliant cut Flanderslipning. Dom är alltså inte runda, men heller inte fyrkantiga (princess) utan mer 8-kantiga. Kommer att bli så läckert!! Priset för allt (och då även rengörning och handgravyr av båda ringarna.. Bosse kommer att få en till) går på 8500 kr!! Kanske lite billigare då hon kommer att räkna bort det guld som blir över och ta det som delbetalning.. + att Bosse lagade deras golv (en list hade lossnat och dom snubblade hela tiden på den) när vi ändå var där idag *skrattar*

• Izunia

ylva det hade varit supersnällt! Men anledningen säger bada är att ringen är för tjock och att stenarna sitter för langt ner pa sidorna..alltsa de kan ploppa ut om man böjer ringen för mkt..

• Yllo

Hur mycket ska ringen förminskas? En storlek eller?
    Hur bred var den? vill minnas att den bara var runt 1,5 mm..

• Yllo

Jag kollar ändå med min guldsmed Rätt som det är så överraskar dom och säger att dom kan

Printar ut bilden på jobbet i morgon och skriver ner uppgifterna du har på den...

• Yllo

Samma sak sades om min ring som jag förminskade.. och den skulle ändå tas in från storlek 19 till 17!! Det är tre STORA aquamariner i min som nu ligger precis från finger till finger (typ din ring fast du har mindre stenar än vad det är i min ring). Fick höra att om dom skulle minska ner ringen så skulle stenarna "ploppa" ut och att det var omöjligt att böja skenan så mycket.. Känns det igen??

• Brudjävul ;-)

Hej Tjejer!

Här är den omtalade Åsa via Topaz.

Snabb presentation: Kaplans fan, jobbat med att visa brud/festklänningar och har lite för många vänner som gift sig så det har bivit en gammal vana att gå in på bt.

Träffar Topaz och Tomas i morgon och får se om de gillar mitt upplägg

Har Solna, Sundbyberg och Kista som mitt område

Lycka till med all rolig planering och är det något ni undrar över så vänligen gå via Topaz.

Trevlig kväll

MVH Åsa

• Izunia

hej hej!

Lite nyfiken vad det var för brud och festklänningar du tidigare visat??

Tyvärr bor jag för langt nere ang hus! ;)

• Yllo

Brudjävul - Hej hej! Kul att du kikar in här och håller koll på oss.. Tyvärr har jag redan hus så det är inte aktuellt att anlita dig... i alla fall inte på flera år än och så bor jag i "fel" område också

Izunia - Jag kollar i morgon vad dom säger.. så meddelar jag dig i morgon e.m. om vad dom säger..

Kul att det är så många som följer tråden, trots att dom inte skriver här. Tycker ibland synd om den som hittar vår tråd nu och ska försöka läsa ikapp alla 330 sidor

• Yllo

Usch.. jag känner mig naken just nu.. Lämnade in min ring hos den guldsmed som ska göra vigselringen så att hon får rätt kupning och storlek... Känns konstigt att nu vara utan förlovningsringen när den har suttit där på fingret i 4 år *gråter en tår*

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S