Izunia - Jag håller med Topaz om att affären inte behöver ligga mitt i stråket för att bli populär. Är man på jakt efter klänningar så letar man sig dit oavsett var affären är belägen
Tråkigt att dom inte kunde förminska din ring.. Men det ska gå!! Du får kolla med fler guldsmedsaffärer! Om du vill kan jag printa ut bilden på din ring och kolla med min guldsmed om dom kan göra det och hur mycket det skulle kosta att förminska ringen... Dom klarade ju av att förminska en av mina ringar som flera andra sa att var omöjlig att förminska.
Som med min vigselring... Vi var och beställde den idag. Guldsmedjan var inhyst i en källare med ståldörrar.. enda skylten var en pytteliten historia vid ringklockan... Hade aldrig hittat dit om det inte hade varit för Bosse
Vi beställde en ring i samma form och utseende som min förlovningsring. Rött guld och väldigt rund.. I mitten av ringen kommer hon att fälla in ett stycke vitt guld (med rött på sidorna) och däri skall diamanterna fattas in. Det blev 7 st 0,07 carats diamanter, kvalité River VVS med briliant cut Flanderslipning. Dom är alltså inte runda, men heller inte fyrkantiga (princess) utan mer 8-kantiga. Kommer att bli så läckert!! Priset för allt (och då även rengörning och handgravyr av båda ringarna.. Bosse kommer att få en till) går på 8500 kr!! Kanske lite billigare då hon kommer att räkna bort det guld som blir över och ta det som delbetalning.. + att Bosse lagade deras golv (en list hade lossnat och dom snubblade hela tiden på den) när vi ändå var där idag *skrattar*