• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • Yllo

Jag frågade även den första guldsmeden vad hon skulle ta att göra om ringen helt.. Ungefär 1000 kr billigare än din.. men jag tycker ändå att den andra guldsmeden är bättre då han även kollar infattningarna, att dom sitter ordentligt, efter förminskningen och är så mycket billigare!

nu ska jag gå och slå in lite paket.. tittar in senare.

• Izunia

ja yllo den andra later bra!! Det är ett jättebra pris!
    Da behöver jag bara göra om min förlovningsring sa att den blir lika tjock som alliansen. Men det kan inte vara sa dyrt.. Undrar om jag ska skicka upp bada ringarna...? Ska kolla med min guldsmed vad hon tar för den!

• BlueTopaz

Hej tjejjer, blev inget stan för mig, hinner inte. Åsa var här i tre timmar och fixade ocfotade o gav 100 bra råd om både köp o sälj =) Nu känns det mkit bättre! Hoppas och tror att vi får ut mkt för lgh. Har oxå fått riktigt bra råd om huset.
    Längtar till visningen ikväll!

Gud vad skönt att det fixar sig med ringen Isabelle!!

Åsa skulle ringa dig Jessica!

• Ammo

Skönt att höra om ringen!

Och vilken tur att ni valde Åsa i stället!
    Då väntar jag på att hon hör av sig..

Ska åka om en halvtimme jag med och se på extravisningen , men vi är rätt tveksamma, jäkla tomt, hade den varit platt hade vi kanske redan lagt ett bud, men jag tror knappt det går att göra i ordning den....

• Ammo

Åh, hämtade föresten ut paketet idag och det var mina silverband som kommit, perfekta!! Bara att sätta igång och knyta på inbjudan!

En fråga till alla:
    Hur gör ni med önskelista?
    Vet ni redan vad ni vill ha och hur får era gäster reda på det?

• Yllo

Topaz - Va spännande! Kul att hon kom med så många bra råd till er.

Ammo - Härligt att dina silverband kommit!

Ha det så kul på era visningar ikväll!

Izunia - Jag väntar ivrigt med att höra hur du beslutar dig att göra med förlovningsringen! Lämnar så gärna in din vigselring och ser till att dom förminskar den åt dig Alltid kul att kunna hjälpa till

Jag kommer tyvärr inte att kunna vara så mycket här ikväll. Bosse ska felsöka våra teleledningar här hemma.. Vi har tydligen kortslutning någonstans i huset (vi har signal in och ner till datorerna, bredbandet, men inte till resten av huset).. var vet vi inte.. men han ska i alla fall börja med att koppla ur bredbandet helt och hållet och sedan söka sig vidare.. Hittar han inget så kommer jag nog att ringa till telebolaget i morgon och be dom skicka hit en reparatör som byter ut alla telekablar.. Just nu är det bara bredbandet som fungerar.. inget annat

• Izunia

ammo, vi har gjort att vi i första hand önskar oss bidrag till resan. För de som hellre ger present har vi skrivit önskelista hos DUKA och Inspiration. De har alla listor i datorn i vilken butik man än väljer att ga in!

• Ammo

Hemma igen!

Vi skiter i det huset. Pappa var med och sa att det var så gott som omöjligt att fylla ut den tomten :( Man kommer inte runt huset på något sätt med lastbil eller grävskopa och man kan inte direkt springa med skottkärra när vi pratar om ett par HUNDRA lass jord och sten. Han tippade dessutom på en summa på närmare 2-300.000 för det. Sen hade vi tänkt bygga en till våning....ja ni kan ju räkna själva....
    Men men...det kommer fler, tur att vi inte älskade huset..utan att det var läget som var det bästa.

Hur har det gått för er Topaz?

Tack för ditt svar Izunia, hur gör ni andra med önskelistor??

Vi kommer ju behöva massor av saker den daen vi flyttar till hus, men det kan ju vara allt ifrån en kratta till grill till nya vin glas. Vet ju inte heller vad de länmar kvar i huset (tex krattor?) vissa lämnar ju sånt som flyttar till lägenhet.
    Det hade ju varit fiffigt att bifoga en länk i vårt infoblad (skickar med inbjudan) där man kan gå in och se vad vi önskar oss??? Men vi ska ju snart skicka inbjudan och har inte ens börjat tännka på var vi önskar oss mer i detalj!

• Izunia

manga affärer som har önske listor har sma infoblad man kan skicka med. Sedan gar de bara till affären och ber om exakt lista.

Har ni ingen hemsida?

• Izunia

Ni kommer nog att hitta ett hus som passar bättre. Verkar ju alldeles för mkt jobb med trädgarden. Det handlar ju inte om att plantera lite blommor...:)

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S