• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • Yllo

Långt ner på sidan finns en rad med sökord.. går in under Details och sedan receptions (vänster sida, 2:a uppifrån) där hittar du både dagen innan och efter vigseln

Jag kikade på klänningen och det står inte i den vilken färg det är... men den är vit vit.. jämförde med ett A4:a papper och dom har samma färg.. tyvärr

• Izunia

ga in under details och reception..

Anledningen till att jag fragar är om dagen före lunchen uppfattas det att gästerna betalar för sig själva?

• Ammo

Nu hittade jag det...:)
    Izunia, jag tolkar det som om ni träffas på ett ställe och äter lite dagen innan så folk har möjlighet att bekanta sig lite.
    Och dagen efter träffas de som är vakna vid 12 hemma hos din mamma och äter lite brunh och ni öppnar paketen.
    Men vore det inte bra om ni begränsar er lite dagen efter? Typ familen,så det inte kommer 150 pers dagen efter och innan?
    Bjuder ni både dagen innan och efter? Jag tolkar det som ni bjuder dagen efter men det framgör inte heller att man betalar eller ni bjuder dagen innan heller?!

• Ammo

vad dålig man blir på stavningen när man skriver snabbt ;)
    I mitt huvud så skulle jag ta förgivet att jag själv skulle betala dagen innan, men alla tänker inte som mig..

• Izunia

meningen är att gästerna betalar för sig dagen innan..

Jag tror inte att det kommer 150 pers dagen efter..bli bara de som rest langt (om de inte redan akt hem!) och nära vänner..folk kommer och gar lite oxa

• Izunia

vi ska vara i mammas lilla trädgard..

• Yllo

Jag skulle gärna ha sett att det framkom lite tydligare att man ska betala själv dagen innan.. Tycker att det kan uppfattas båda vägarna... själv uppfattade jag det först som att ni bjöd in dom till lunch dagen innan, men efter det ammo skrev så blev jag osäker. Håller dock med Ammo om att ni kanske ska begränsa dagen efter till de närmsta att inte alla kommer då också

• Izunia

haha fullt hus!!

Hur tycker ni att jag ska skriva??

• Yllo

Kläm dit något om att lunchen är till självkostnadspris

• Yllo

Minns när jag var på bröllopet på Sicilien.. då var det middag sent en kväll för flera av oss gäster och vi skulle betala själva. Dock vart det lite missförstånd så alla hade inte tagit med sig pengar så det var några som inte kunde betala själva för sin mat Nu var vi ju ganska många så vi lyckades skrapa ihop till slut.. men ett krux var också att när notan kom så var den inte direkt specifierad så det vart väldigt svårt för alla att räkna ut hur mycket just var och en skulle betala.. Vissa hade ju beställt in massor med vin och andra (som jag t.ex.) hade bara valt en läsk...

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S