• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • Victory

BlueTopaz:
    Den annonsen (Jeraldine) har varit ute förr, jag har mejlat henne, men den är för stor för mig. Om vi menar samma annons, vill säga...? Annars hade jag nog köpt den.

Angående frisyr, som jag såg att ni diskuterade förut, så har jag nog tänkt mig något annorlunda än er. Jag har väldigt litet huvud och vill därför inte ha för stram frisyr (då ser huvudet ännu mindre ut!). Dessutom är det spikrakt så jag skulle vilja ha lite lockar. Så jag har tänkt mig lite stora lockar som sätts upp lite löst och delvis hänger ner. Jag har inte hittat någon exakt bild men kanske någon blanding av dessa:

pg.photos.yahoo.com/ph/victorybrud/album&.src=ph

• BlueTopaz

Den som heter "frisyren" var finast tycker jag!

• Ammo

Jätte-fina frisyrer!
    Jag var inne på liknande först, men kände att jag kan lätt göra en sådan frisyr själv. Har alltid haft långt hår och tycker det är roligt att fixa frisyrer.
    Så jag ändrade mig och valde att ta en riktig elegant uppsättning i stället, har aldrig haft en sådan och kan absolut inte göra en sån själv. så det blir väl kanske bara en gång i livet jag har en sådan uppsättning...
    gillar "knuten" på nr 9 bäst, fast jag vill inte ha den så hög tror jag.
    groups.msn.com/jessicamartin2006/frisyrer.msnw

• Victory

Sen har jag inte bestämt mig för hårfärg än! Jag brukar ha lite mot rött men just nu är det brunt. Tänkte att brunt känns mest stilrent. Men nu är jag lite sugen på att ljusa upp det lite, det känns somrigare!

Det har förresten kommit ut ett hus som vi blev intresserade av. Det är ju rätt gammalt och en del att renovera, men vilken potential!!! Man kan ju göra relax i källaren! Och läget är perfekt, gångavstånd till stan! Men det är ju inget dubbelgarage förstås (som D vill ha...)

(Det är Lövholmsvägen 49)

www.hemnet.se/NPI-BuildFrames.asp&frames=2&pagesrc=search%2Fmaklarutbud%2FNPI%2Dlista%2Easp%3Ftype%3Dsok%26service%3Dhemnet%26action%3Dsok%26caller%3Dmain%26statisticsservice%3Dhemnettodn%26urval%3D1%26area%3D11%26kommun%3D196%26kontraktid%3D1%26boendegrupp%3D1%26boendetypid%3D100%2C101%2C102%2C103%2C104%2C105%26agandeformid%3D100%2C101%2C102%2C103%2C104%2C105%2C106%2C107%26prismin%3D0%26prismax%3Dmax%26nrofrooms1%3D0%26nrofrooms2%3Dmax%26livingarea1%3D0%26livingarea2%3Dmax%26avgiftmin%3D0%26avgiftmax%3Dmax%26prod%3D0%26visning%3Dno%26daysago%3D1%26pagesize%3D20%26order%3Dkommun%2Comrade%26searchview%3D1%26page%3D1%26&statisticsservice=hemnettodn

• Ammo

Jag får se hur kvällen blir, tack för din omtanke topaz!
    Eftersom vi hade planerat denna schlager kväll sedan länge så har Martin planerat att gå ut med sina kompisar också.
    Men jag pratade med min kompis igår så hon visste om att jag inte mådde så bra och då sa vi att i värsta fall så får vi sitta hemma tillsammans och titta på festivalen och gå ut en annan gång.

• Victory

Daniel jobbar hela helgen (som vanligt ) men som tur är slutar han kl 17 ikväll och börjar inte förrän halv 12 imorgon . Så det blir god middag (har köpt oxfilé) och schlagerkväll!!! Nu ska jag göra efterrätten, det blir vit chokladkladdkaka med hallonsås!! Mums!

• Ammo

Pratade nu med min kompis och vi besämde att ha en hemma kväll hos henne med middag och melodifestival, om jag inte blir sämre vill säga. Så länge jag nte har feber så kan jag lika gärna sitta hos henne som hemma.
    Ska försöka få i mig lite frukost nu (en aningen sen en), har ju ingen matlust,men äta bör man annars dör man ;)

• BlueTopaz

Jag kommer ha det lite si och så med uppkopplingen i ngr dagar. Mäklaren kommer på tisdag och ska fota lgh:n (så är det klart att lägga ut den sedan om/ när vi köper hus)Och då få vi inte ha skrivborde mitt i gången som vi har nu. Tomas ska ta hem en bärbar åt mig som jag ska ha på matbordet tills vi flyttar. Måste bara se till att flytta över alla mina favoritlänkar osv. Men tills på måndag har jag kvar min vanliga dator på golvet...

Det är verkligen hur mkt som helst som måste bort till fotoferingen och en ev. visninig... *PUST* Hur lgh ser ut och hur rymlig och fräsch samt opersonlig den är(inga spår av oss alltså) avgör ju priset extremt mkt. Och vi behöver självklart få ut så mkt som möjligt för att ha råd med ett sådant hus vi vill ha..

Nu måste jag sätta fart!
    Kram

• Victory

Topaz:
    Du ska med andra ord flyttstyla!!! Vad kul, men jobbigt! Tänk vad mycket grejer man har som man inte tänker på!

Nu ska jag försöka städa lite *jobbigt* tills min älskade kommer hem *roligt*

• Ammo

Vi gjorde allt klart för ett år sedan md mäklaren. Men när det väl är dax för oss att sälja måste vi göra om allt igen. Dels har vi målat om en hel del och sen vet vi inte ens om vi ska ha den mäklarn nu.
    Vilka har ni anlitat?

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S