• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • Izunia

Jag hittade denna sidan som säljer lite grejer till blommor, och har tänkt att köpa nalar med kristaller som man sätter i buktten. Kostar bara 24-29kr för 20 st (ett paket). Men man maste handla för minst 200kr. Är nagon intresserad av att köpa nat?

www.blommorhemma.se/

• Yllo

Hej tjejer!

Nu har jag kommit hem från Åland! Har haft en skön och trevlig helg (med vissa undantag)

I går var jag och pappa och träffade kantorn för att välja in- och utmarsch. Pappa fick välja så det blev Mendelson till ingången och Octurne (den som kungen och Silvia hade på sitt bröllop, är osäker på stavningen) till utmarsch

därefter var jag till min ena väninna och gav henne pengar för bombonierierna... Hennes lilla dotter hade maginfluensa så där var stämningen låg... Efter det var jag på Ålands första bröllopsmässa. Vilket skämt jämfört med den som var på Grand hotell!! Fast för att vara första försöket var det väl rätt så ok.. Dock vart jag besviken över att det bara var en konditor där, en guldsmed med en ynklig bricka med ringar (tror att det var 8 st vigselringar totalt), 3 skönhetssalonger, 2, fotografer, en frissa och 15 st festlokalsmontrar!!! Tre företag från Sverige var där.. och hör och häpna.. Jag stannade vi ena montern som hade samma skor som jag försöker sälja här på BT. Berättade att den ena blivit för liten och hon sa att jag kunde komma till henne och byta skorna till en storlek större trots att jag inte köpt dem där!! När jag sa att jag inte skulle kunna ta färdtjänsten ända til dom (dom har affären strax utanför länsgränsen och jag får ju bara åka inom länet) så erbjöd som genast sig att komma och hämta mig vid länsgränsen!! *glatt förvånad* Där kan man verkligen snacka om SERVICE!!! Bröllop och fest i Bålsta var det som kom med erbjudandet!!

• Izunia

vad trevligt att du fick bra service!!
    Man blir ju chockad! :)

Här har man bara degat hela dan!

• Yllo

Senare på kvällen var jag till min toastmadame för att prata bröllopsdagen.. Sa att vi på inga villkor vill ha något spex eller pinsamheter.. men det örat verkar hon i vanlig ordning inte lyssna på Hon ville promt ordna med ett trollbrudpar *suck* För er som inte vet vad ett sådant är ska jag förklara lite kort.. Det är ett par som klätt ut sig till brudpar.. dock är mannen brud och kvinnan brudgum. Dom kommer och våldgästar och bl.a. dansar med brudparet.. Till saken hör att jag nätt och jämt lyckats övertala B om att han ska dansa brudvalsen med mig så nu slog han bakut igen *dubbel och trippelsuck!!*

Därefter var det slagerkväll hemma med pappa som gällde.. Jag gillade Carolas låt.. men vet inte om rätt låt vann. Fast om Sverige ska skicka något i stil med Finlands bidrag hade Elektrik banana band passat Finlands bidrag ser ut som ödlor *ASG* Har dock inte hört låten än.. bara sett dom på bild

Jag kikade lite på dom där nålarna Izunia. Dom var fina, men jag tror inte att jag kommer att ha någon anvädning av dom tyvärr.. Har bestämt mig för att inte ha några pärlor alls i buketten...

• Yllo

Jag vart helt chockad ja.. Inte hade jag väntat mig att dom skulle erbjuda att byta ut mina skor till ett par andra när jag inte ens köpt dem där

• Izunia

Hade jag varit du sa hade jag sagt till toastmadame att INGA apex och lekar. Punkt!

• Yllo

Jag sa det... att vi INTE vill ha någe spex eller pinsamheter alls!! Att vi vill att vår bröllopsdag ska vara något vi kan minnas tillbaka på med glädje utan att känna oss illa berörda av några spex eller dyl...

Kikade också på bröllopsviten jag bokat. Såååå läckert. Först kommer man in i en liten hall med som en väggfast soffa och en liten toalett.. därefter in i ett vardagsrum med soffa och fotöljer.. sedan sovrum med kingsizesäng och HEL madrass (inte två sängar som är ihop) och så ett relativt stort badrum med badkar (i den ena sviten finns även bastu). Sängen är bäddad med sidenlakan och överallt i hela sviten är det utstrött rosenblad.. sängen är dekorerad med rosenblad och ett hjärta i rosenblad på själva täcket *mmmmm* I badrummet fanns en silverbricka med små schampo, balsam och duschkrämsflaskor.. + en liten pyramid med badkulor.. varsin badrock och tofflor Tror att vi kommer att smita från festen ganska tidigt för att kunna mysa i vårt rum På morgonen serveras sedan frukost på rummet.. precis vilken tid vi vill

• Yllo

I morgon ska jag posta inbjudningskoret.. Har letat upp ett postcenter i närheten så att jag kan fara dit och lämna in korten och be om att få dom handstämplade och handsorterade.. allt för sigillets skull

nu ska jag gå och gosas med min blivande en stund.. Han kom precis hem efter att ha varit och jobbat hela helgen.

Tittar säkert in igen lite senare

• Izunia

vad mysigt hotellrum!!! Vi har bokat bröllopssviten pa Grand i Lund.
    Detta ingar hos oss:

Övernattning i de luxe eller tornrum
    Fruktkorg med konfekt
    Halvbutelj champagne, Moët & Chandon

Bröllopsgåva från Grand: två graverade champagneglas
    Spettkaka
    Rosenblad och kandelaber på rummet
    Bröllopslakan
    Frukost på rummet

bryr oss inte speciellt för de greaverade glasen..men annars later det mysigt! :)

• BlueTopaz

Hej tjejjer!!
    Nu har vi stylat om vårt hem och är nästan färdiga. Puh!

Huset vi tittade på idag var helt fantastiskt!! Vi blev helt nerkärade bara vi klev in genom dörren =) Det var ca 100pers på visningen bara den första kvarten.. Så jag hoppas verkligen att priset inte stiger sanslöst.. men dyrt lär det bli.. Fast vi har kommit fram till att vi ska sälja av alla våra aktier.

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S