• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • BlueTopaz

Ja, klart du har valt rätt, den var toksnygg på dig!!
    Men hade du de där två banden där bak på princessa?? Jag minns inte det... men det var snyggt!

Jo vi löser det, det vet jag! Vi känns faktiskt väldigt stabila numera... Vi har gått igeom så mkt tufft på vår korta tid tillsammans. Det är som att man verkligen vet att de här bråken egentligen inte betyder ngt, de ligger bara på ytan så att säga.. Skönt!! För så har det verkligen inte känts förut.
    Nu vet jag på ngt vis att allt alltid löser sig till det bästa på något konstigt sätt.
    Har ni planer på att kika på samma hus som oss på söndag? ;)

• Ammo

Har inte kollat så noggrant än på vilka hus vi ska kika på, gör nog det i morgon.

Skönt att det känns bättre med thomas nu.

Nej, jag satte nog aldrig på den där saken bak på klänningen sist, vad tycker du om den, ok eller för mycket?

Izunia, testade på annat papper nu med pennan och då blev det bra. Så det var mitt papper som inte funkade med pennan, det drog in "kladdet" så pulvret inte fastnade ordentligt.

• Ammo

Martin & jag har suttit i timmar och letat reda på allas adresser och telefonnummer, dels till injudan när de ska skickas och dels till bestman och tärnan så de har allas uppgifter. Och även så min och Martin mamma har eftersom de tar emot allas osa.
    Saknas några efternamn på repektive och några få telnr, men kunde i alla fall printa drygt 20 kuvert.

• BlueTopaz

Visst är det där med adresser och kontaktuppgifter riiiiktigt trist!
    Jag satte ihop allas telefonnummer till ala inblandade förra veckan (de vill ha det till bla hippan och sexan) Min tärna ringde förrästen idag o frågade om det var någon jag inte ville bjuda till hippan, ojoj, har de redan börjat fundera så långt!? *nervös!*

Jag tycker bandet är jättefint, jag skulle lätt ha valt att ha det!! Men frågan är om det är "du", jag upplever dig som "ren" stilmässigt och inte så romantisk, eller har jag fel?? jag tycker iaf att du ska ha det =)
    Hur siter det på eg? Sitter det runt midjan fram oxå?

• BlueTopaz

Haha, det är en jeraldine till salu! =)

• Izunia

ammo..bridesave har väldigt bra bilder pa ms klänningarna!!

Det där med adresser och tel...alltsa jag har fort 1 adress jag saknar och denna människa finns inte listad pa gulasidorna..jaja
    Andi höll pa att maila och ringa flera ganger till vissa personer innan de ens svarade och skickade tillbaka!!! Trist..

Min tärna frgade mig om namn och nummer till möhippan mander sen!! Och hon har redan kontaktat alla!!!!!

• Ammo

God morgon!

Bandet som går från höfterna, det breda som man fäster de långa bandet i finns redan på klänningen.(det tänkte ni säkert inte på när jag testade den. Det långa bandet har som en ögla långst upp som man trär på.
    Men jag tror nog jag kommer ha bandet om vi får det att fästa bra. På bilderna ligger ju det fint på släpet, men så fort man rör sig så glider ju de åt olika håll. Får kanske sy ett stygn längst ner på varje flik så de ligger still snyggt.

Har fortfarande ont i halsen och hängig, så det lär ju inte blir någon utgång ikväll :(

• BlueTopaz

Aha oki! Det är som mitt släp, det korvar till sig rätt lätt när man rör sig.. Men iaf inte lika lätt som sincerityn. ;)
    Man skulleha skenor i släpet som gick att ta bort! haha

Trist Ammo!! Du kan alltid komma över till oss och titta på melodifestivalen om du vill annars =). Men Martin kanske oxå är hemma eller?

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S