• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • Ammo

2,5 vänjer du dig nog med..

Har gjort ca 20 av 40 tackkort nu, ska testa mig fram på olika placeringskort nu tänkte jag. Måste köpa mer papper så jag kan börja med festprogrammen sen.

• Izunia

Ska kolla panduro i malmö imorgon om de har Tack-stämpeln...

Jag har mkt papper kvar fran inbjudningarna sa jag ska nog göra tackkorten lika stora. Vikt A4.

• Ammo

ja, kolla, finns den inte kan jag ju köpa en ochs skicka ner till dig eller om de kan skicka en internt på Panduro? Den finns både i Solna butiken och på Kungsgatan i Stockholm.

Försöker mig på plaseringskorten men jag tycker inte det blir bra..skriver ut namnet i scriptina och fyller i med pennan och sen pulver,men jag blir iinte riktigt nöjd...hm...
    Ringde Martin nu och bad honom köpa en silver penna. Får sen hur det blir om jag skippar pulvret och fyller i med en vanlig silverpenna i stället...Känns inte lika kul eftersom resten går i "pulver", men jag får se vad som blir snyggast.
    Tyckte inte du det var svårt med namnen?
    Hur stora är dina plaseringskort?

• Ammo

Vi gör inbjudningskorten och festprogrammet i 21x10 storlekar och sen blir tackkorten i 10x15.

• Izunia

Jag hittade den inte pa panduros hemsida innan...ska kolla affären imorgon. Tack för hjälpen annars!!!

• Ammo

Jag har också en sådan penna, men nu ser jag på dina att du använt den andra udden, jag valde den smala...och tycker inte pulvret fastnade lika bra som det gjorde när jag stämplade
    Måste nog göra korten större i så fall om jag ska använda den udden.
    Ska vänta till Martin kommer hem innan jag gör fler, han har köpt en silver penna nu så jag får se vad som blir bäst och vad han tycker..

• Izunia

Ja jag använder den breda änden.
    Det där med att printa ut programmen...ska kolla vad de tar pa tryckeri da vi maste göra mer än 100st.. massa jobb! Vi ska ända ha en per par eller gäst.

Är saa trött idag..Ska nog ner till affären och köpa godis!! Ska nog inte göra nat ikväll..

• BlueTopaz

Nu är jag tillbaka en stund.. Heeeelt juk vecka! Har knappt hunnit äta (men har ändå gått upp 0,5kg igen.. helt sjukt!)

Idag har jag stått sedan 14 och gjort mat till Leo. Har gjort alla 10 grönsakspuréer men har de tre köttpurérna kvar...
    Tack så jättemkt Ammo för isfacken!! Fast Tomas fick åka efter jobbet för att köpa fler (han kom dock hem med hela 20st!!!) Men nu har leo mat väldigt långt framöver iaf.

Ikväll ska vi ha failjemöte.. har varit redo att "döda" tomas ngr gånger den här veckan (Han har gått tillbaka till neanderthalstadiet igen) och vi har varit riktigt sura på varann. Så vi måste prata om det och varför det blivit så. Och sen måste vi prata om ekonomin, vad har vi råd att köpa eg? Oh är det värt det att köpa ett hus som är lite för dyrt just nu, men som vi har råd med så snart jag får jobb i höst?

Nää, nu ska jag göra köttpuréer!!

• Ammo

Vad duktig du är Topaz! Skönt att ha maten klar när man behöver den snappt.

Hoppas du och Tomas löser allt, jobbigt när ni har det spänt. Såna saker är superviktiga att komma överens om. Jag och Martin har haft delade meningar om olika hus, den ena vill absolut köpa (oftast jag) men den andra inte. Men det blir aldrig shaffs om det eftersom vi är helt överens om att huset verkligen måste kännas hundra för båda när vi lägger ner så mycket pengar.
    Hus och bröllop på samma år är kanske inte det ultimata läget, men går det så går det, gäller att ha allt uträknat.

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S